کد خبر 203697
۸ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۰

ابوترابی در گفتگو با «حیات»؛

ابراز تاسف برای نبود قانونی جامع و کامل برای واگذاری خودرو به ایثارگران/ اهتمام ویژه برای رفع دست انداز واردات خودرو خارجی جانبازان 70درصد

ابراز تاسف برای نبود قانونی جامع و کامل برای واگذاری خودرو به ایثارگران/ اهتمام ویژه برای رفع دست انداز واردات خودرو خارجی جانبازان 70درصد

عضو فراکسیون شاهد مجلس با بیان اینکه برای واگذاری خودرو به جانبازان هیچ امتیاز متمایز کننده‌ای اعمال نشده است، گفت: متاسفانه در واگذاری خودروهای داخلی و واردات خودروهای خارجی به جامعه هدف بنیاد شهید، قانون جامع و کاملی تبیین نشده است.

ابوالفضل ابوترابی عضو فراکسیون شاهد مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار سیاسی حیات با اشاره به واگذاری خودری‌های داخلی و خارجی به جامعه هدف بنیاد شهید گفت: با توجه به آنچه که در قانون آمده، جانبازان بالای 50درصدی که در سنوات گذشته از تسهیلات واردات خودرو بهرمند نشده‌اند، می‌توانند با معرفی بنیاد شهید، نسبت به نیاز خود یک دستگاه خودرو خارجی وارد کنند. اما متاسفانه این قانون جامع و کامل نبوده به همین دلیل تا به امروز هیچ جانبازی نتوانسته از این امتیاز استفاده نماید. براین اساس در قانون واردات خودرو برای این قشر عزیز هیچ استثنایی را مبنی بر عدم پرداخت مالیات یا حق گمرکی در نظر نگرفته، در این صورت امتیازی متمایز کننده‌ای نسبت به سایر اقشار در نظر گرفته نشده است. 

عضو فراکسیون شاهد مجلس شورای اسلامی با اشاره به قانون واگذاری خودرو داخلی به خانواده ایثارگران، جانبازان و شهدا که در سنوات گذشته از تسهیلات خرید خودروهای داخلی استفاده نکرده‌اند، اظهار کرد: با توجه به گستردگی جامعه هدف بنیادشهید، واگذاری محدود چند خودرو به این قشر، عملا سبب نارضایتی ایثارگران، خانواده شهدا و جانبازان خواهد شد و بنیاد شهید را وارد چالش بزرگی برای ارائه تسهیلات به جامعه هدف خود، خواهد کرد. همچنین متاسفانه در ارائه همین قانون نیز ضعف عظیمی وجود دارد. با توجه به اینکه ثبت نام خودرو داخلی برای عموم مردم در سامانه های سایپا، ایران‌خودرو و...  میسر شده است پس واگذاری همین خودرو به این قشر بدون هیچ گونه تسهیلات بهره‌ای، بی ثمر بوده و فقط منتی بر آنان نهاد شده است،  لذا از دولت  و مجلس خواستاریم تا در تبین قانون دقت نظر بیشتری نمایند.

 نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: ارائه تسهیلات و یا معافیت‌ها در کنار واگذاری‌ها برای این جامعه، خدمت واقعی است که باید عرضه گردد، اما متاسفانه نهادهای مربوطه در این زمینه کوتاهی نموده‌اند.

ابوترابی با اشاره به پیگیری‌های بنیاد شهید و امور ایثارگران و موافقت وزیر صمت گفت: ضعف دیگری که در واگذاری خودرو داخلی و  واردات خودرو خارجی برای جانبازان بالای 50 درصد وجود دارد، تبین آیین نامه‌ کامل از سوی هیئت وزیران است.

وی در پایان خواستار همکاری وزیر اقتصاد و دارایی و اداره گمرک برای ارائه خدمات آسانتر به جانبازان شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha