کد خبر 203634
۷ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۶

برگزاری جشن واگذاری زمین رایگان به خانواده‎های ۳ فرزندی در یزد/ثبت‌نام تاکنون ۳۷۱۶ متقاضی

برگزاری جشن واگذاری زمین رایگان به خانواده‎های ۳ فرزندی در یزد/ثبت‌نام تاکنون ۳۷۱۶ متقاضی

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار یزد از برگزاری مراسم جشن اولین مرحله واگذاری زمین رایگان به خانواده‌های دارای سه فرزند به بالا همزمان با سالروز ولادت امام رضا(ع) در یزد خبر داد.

به گزارش گروه استان‌های حیات؛ «علی اکبر عزیزی» امروز یکشنبه هفتم خردادماه در نشست با خبرنگاران در این باره تصریح کرد: این مراسم شامگاه چهارشنبه دهم خردادماه به مناسبت سالروز ولادت امام رئوف(ع) در مجموعه امیرچخماق یزد برگزار خواهد شد.

وی با بیان این که تاکنون قریب به سه هزار و ۷۱۶ نفر در استان برای برخورداری از این تسهیلات قانون جوانی جمعیت ثبت‌نام کرده‌اند، گفت: دو هزار و ۷۰۲ نفر از متقاضیان ثبت نام شده حائز شرایط اولیه بودند که مدارک یک‌هزار و ۱۷۱ ارائه و تکمیل شده لذا زمین آنها در هفته جاری واگذار خواهد شد.

معاون استاندار عنوان کرد: همه خانواده‌هایی که تاریخ تولد فرزند سوم آنها همزمان یا پس از زمان تصویب قانون جوانی جمعیت یعنی از ۲۴ مهر ماه ۱۴۰۰ باشد، مشمول این تسهیلات می‌شوند.

وی در بخش دیگری از سخنانش یکی از چالش‌های امروز کشور به دنبال سیاست‌گذاری‌های گذشته را سوق یافتن نمودار جمعیتی کشور به سمت پیری جمعیت خواند و گفت: متاسفانه در صورت ادامه این روند طی دهه‌های آینده، ایران به کشورهای پیر در سطح دنیا تبدیل می‌شود.

وی با بیان این که جوان‌های هر کشور، کشورشان را می‌سازند، عنوان کرد: نقش جوانان در جریانات و اتفاقات مهم کشورمان مانند پیروزی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس بسیار قابل توجه و تاثیرگذار بوده و بر هیچ کسی پوشیده نیست.

عزیزی با اشاره به هشدارهای مقام معظم رهبری در سالیان گذشته در رابطه با جمعیت، گفت: خوشبختانه در دولت سیزدهم قانون جوانی جمعیت تدوین و پس از تصویب جهت اجرا ابلاغ شد که در همین راستا سعی داریم حداکثر قوانین را اجرایی کنیم.

«احسان خواجه رضایی» مدیر کل راه و شهرسازی استان نیز در این نشست، گفت: واگذاری زمین برای خانواده‌های واجد شرایط پس از تاریخ ۱۴۰۰/۷/۲۴ لحاظ خواهد شد و خوشبختانه در این راستا برای تمام افراد واجد شرایط زمین فراهم شده است.

وی گفت: در روز چهارشنبه اولین واگذاری‌ها انجام می‌شود و قطعه زمین هر خانواده حائز اهمیت به صورت قرعه‌کشی مشخص خواهد شد.

خواجه رضایی خاطرنشان کرد: پس از مراسم چهارشنبه، انعقاد قرارداد با خانواده‌ها انجام و فقط هزینه آماده سازی زمین از این خانواده‌ها دریافت می‌شود.

این مسئول اظهار کرد: این هزینه با دو سال تنفس و در قالب هشت سال پرداخت قسطی انجام و پس از آن سند مالکیت به خانواده‌ها منتقل خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha