کد خبر 163543
۱۴ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۷:۲۳

اختصاص زمین به خانواده های دارای 4 فرزند زیر 20 سال

اختصاص زمین به خانواده های دارای 4 فرزند زیر 20 سال

بهارستان نشینان با پیشنهاد نماینده مردم تهران برای اختصاص زمین یا واحد مسکونی به خانواده های دارای 4 فرزند زیر 20 سال و یا دارای فرزند 4 قلو رای مثبت دادند.

به گزارش خبرنگار سیاسی حیات؛ اصلاح بند(ح) تبصره (11) ماده واحده لایحه بودجه سال 1402 مجلس شورای اسلامی در صحن علنی درباره تحقق قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت به پیشنهاد زهره السادات لاجوردی به تصویب رسید.

نمایندگان در نشست علنی نوبت عصر امروز (یکشنبه 14 اسفند ماه) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی بخش هزینه‌ای لایحه بودجه سال 1402 کل کشور، با اصلاح بند (ح) تبصره (11) ماده واحده این لایحه درباره تحقق قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت به پیشنهاد زهره سادات لاجوردی نماینده تهران موافقت کردند.

براساس تبصره مد نظر در حمایت از خانواده و تحقق جوانی جمعیت، وزارت راه و شهرسازی مکلف به واگذاری یک قطعه زمین یا واحد مسکونی به صورت رایگان در قالب شرایط مندرج ماده (4) به خانواده های دارای 4 فرزند وبیشتر زیر20 سال، چهار قلو و بیشتر در سال 1402 اختصاص می یابد.

نماینده تهران در توضیح این پیشنهاد گفت: در سال ،1401 چهارده مورد خانواده 4 قلو داشته‌ایم که درصد پایینی است لذا با توجه به شرایط جمعیتی این تبصره مشوقی برای خانواده‌های 4 فرزند و بالاتر که  فرزندان آنها زیر 20 سال باشند، تعلق می گیرد.

نمایندگان مردم در ادامه با بند (ط) تبصره 11 لایحه بودجه دولت را تصویب و وزارت راه و شهرسازی را موظف به قرار دادن زمین برای ایجاد زیرساخت‌های مورد نیاز صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران  کرد.

برچسب‌ها