کد خبر 217927
۲۹ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۰

سرپرست راه و شهر سازی کرمانشاه خبر داد؛

آماده سازی ۲۸۶۰ قطعه زمین برای اجرای طرح جوانی جمعیت در کرمانشاه

آماده سازی ۲۸۶۰ قطعه زمین برای اجرای طرح جوانی جمعیت در کرمانشاه

سرپرست راه و شهر سازی کرمانشاه از آماده سازی بیش از ۲ هزار و ۸۶۰ قطعه زمین برای اجرای طرح جوانی جمعیت در کرمانشاه خبر داد.

به گزارش گروه استان های حیات؛ رامین الماسی با اشاره به اجرای طرح جوانی جمعیت در استان کرمانشاه، اظهار کرد: بر اساس این طرح به فرزندان سومی که بعد از تاریخ ابلاغ قانون در تاریخ ۲۴ آبان ماه ۱۴۰۰ متولد شده‌اند دولت یک قطعه زمین اهدا خواهد کرد.

وی با تاکید بر تکلیف دولت در تأمین و واگذاری زمین به والدینی که صاحب فرزند سوم شده‌اند، افزود: از این رو در استان کرمانشاه اقدامات خوبی طی ۲ ماه گذشته برای اجرای طرح فرزند آوری و تأمین زمین وعده داده شده انجام شده و تاکنون ۲ هزار و ۸۶۱ قطعه زمین در همین راستا تأمین شده است.

سرپرست اداره کل راه و شهر سازی استان کرمانشاه تصریح کرد: واگذاری زمین در طرح جوانی جمعیت در هریک از شهرستان‌ها به طور جداگانه صورت خواهد گرفت و زمین‌های مربوط به شهرستان کرمانشاه نیز به دلیل کلانشهر بودن فضایی پیرامون این شهر در قسمت بیستون در نظر گرفتیم.

الماسی خاطر نشان کرد: به منظور اجرای طرح جوانی جمعیت در استان کرمانشاه تا امروز ۷۷۴ متقاضی مشمول این طرح در قرعه کشی مشارکت داده شده‌اند که قرعه کشی‌های انجام شده تنها برای تعیین و تعلق نوع و موقعیت زمین‌ها بوده است.

وی ادامه داد: با توجه به آماده بودن زمین‌ها برای خانواده‌هایی که صاحب فرزند سوم شده‌اند به زودی واگذاری زمین به آنها انجام خواهد گرفت و بر اساس تعهدات دولت هر سرپرستی که مشمول طرح باشد موظف به تأمین زمین برای آنها خواهیم بود.

سرپرست اداره کل راه و شهر سازی استان کرمانشاه با اعلام آمادگی برای آماده سازی و تحویل زمین‌های تعهد داده شده، گفت: تا امروز ۲ هزار و ۸۶۱ قطعه زمین آماده سازی شده که این تعداد بیشتر از تعداد متقاضیانی است که مشمول طرح بهره مندی از زمین‌های طرح جوانی جمعیت بوده‌اند.

الماسی در پایان همچنین به آمادگی تأمین زمین در در روستاها نیز اشاره و بیان کرد: هم اکنون تأمین این ظرفیت در روستاها با همکاری بنیاد مسکن صورت گرفته و به طور کلی تمامی افراد مشمول می‌توانند با مراجعه به سامانه طرح نهضت مسکن فعال ثبت نام کرده و اقدامات لازم را برای دریافت زمین انجام دهند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha