کد خبر 203596
۷ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۵

استاندار فارس :

صنایع به تعهدات خود برای ایجاد مولدهای برق عمل کنند

صنایع به تعهدات خود برای ایجاد مولدهای برق عمل کنند

استاندار فارس با اشاره به اینکه برخی صنایع بزرگ از جمله فولاد و الومینیوم دراستان فارس تعهداتی برای ایجاد مولدهای برق دارند اظهار داشت : عدم اجرای تعهدات در این حوزه قابل قبول نیست و استان را دچار مشکلات تامین برق می کند، صنایع بزرگ باید به تعهدات خود برای ایجاد مولدهای برق عمل کنند.

به گزارش گروه استان‌های حیات؛ دکتر محمد هادی ایمانیه روز یکشنبه در نشست شورا ی انسجام بخشی مدیران آب و برق وزارت نیرو در استان فارس که به میزبانی شرکت برق منطقه ای فارس برگزار شد افزود: تولید و مصرف برق صنایع بزرگ در فارس باید بیشتر و بهتر مدیریت شود تا با مشکل تنش برقی در تابستان مواجه نشویم ، صنایع استان باید کار پیشگیرانه انجام دهند تا از تابستان پیش رو بدون خاموشی برق عبور کنیم.در این حوزه باید از ظرفیت‌های بخش خصوصی و مولدهای که دارند بیشتر استفاده شود، دستگاههای مسوول هم سوخت این مولدها را تامین کنند تا اطمینان بیشتری در تامین برق تابستانی داشته باشیم.

ایمانیه اضافه کرد : صنایع فارس باید با امضای تفاهم نامه برای مدیریت بهینه مصرف برق پای کار مدیریت مصرف بیایند، همیشه با ارشاد و خواهش کار جلو نمی‌رود، نیروگاه‌ها و مولدهای این صنایع باید فعال شوند و صنایع بزرگ به تعهدات خود در تولید برق پایبند باشند.

انتقال نیروگاه گازی شیراز

استاندار فارس ، انتقال نیروگاه شیراز و بهسازی و بازسازی آن را نیاز به تعریف طرح جامع دانست و گفت : باید مستندات در این زمینه تدوین و پیگیری شود تا به نتیجه برسد، زمین این منطقه کفایت مولد سازی هم دارد ، باید به گونه ای برنامه ریزی شود که مشکلات این نیروگاه یکبار برای همیشه حل شود تا رضایت شهروندان شیراز هم جلب شود و موضوع آلودگی صوتی نیروگاه حل شود . نیروگاه‌های خورشیدی هم ظرفیت خوبی در فارس دارند باید از همه این ظرفیت‌ها استفاده شود.
 

استاندار فارس به موضوع روشنایی معابر هم ورود کرد و گفت : برای روشنایی معابر هم باید طرح و برنامه منسجم بومی فارس تدوین شود، با هماهنگی حوزه شهری استانداری و شهرداران می‌توان مشکل روشنایی معابر را مدیریت کرد، روشنایی معابر با مقررات قابل مدیریت است، این پذیرفته نیست که روشنایی معابر در ساعات های غیر ضروری به هدر رود و روشن بماند. پارسال هم پیگیری هایی در این زمینه داشتیم ، برای مدیریت برق و روشنایی معابر باید برای مدیریت مصرف برنامه ریزی بهتری شود.

استقبال از سرمایه گذاری مشترک شرکت چینی و ایرانی در تولید برق

ایمانیه با بیان اینکه برای احداث نیروگاه‌های جدیددر شمال و جنوب استان فارس باید برنامه ریزی شود افزود: برنامه هایی برای احداث نیروگاه در خنج و شیراز و ‌شمال فارس پیش بینی شده که باید بصورت منسجم کار در سفر دوم هیات دولت به فارس دنبال شود ، در این زمینه یک شرکت چینی و سرمایه گذار ایرانی اعلام آمادگی کرده است که چند طرح بزرگ در فارس انجام دهد، بسته سرمایه گذاری برای سرمایه‌گذار چینی و سرمایه گذاران ایرانی تدوین می‌شود و طرح های نیروگاهی، سدها ، تامین آب و تصفیه فاضلاب برای این سرمایه‌گذاران تعریف خواهد شد. برای نخستین بار همایشی با حضور این سرمایه گذاران ایرانی و چینی در شیراز برگزار خواهد شد و امید است طرح ها به نتیجه برسد.
 

از دست دادن نیروهای متخصص زیانبار است

وی پیشنهاد کرد: بسته های سرمایه گذاری با تعرفه مشخص برای متقاضیان برق صنعتی جدید تدوین شود و در اختیار آنان قرار گیرد و گفت : در همایش سرمایه‌ گذاری از بانک‌های بزرگ کشور هم دعوت می‌شود و طرح های بزرگی به آنان پیشنهاد می‌شود. برای حفظ نیروهای متخصص تلاش شود و با چنگ و دندان نیروهای متخصص را نگه دارید، با تمام قوا کمک می کنم که نیروهای نخبه و متخصص مهاجرت نکنند و در استان بمانند، از دست دادن حتی یک نیروی متخصص هم زیانبار است،

استاندار فارس با اشاره به اینکه مولدهای گازی هم باید در استان مدیریت شود این مولدهای برق باید با صنایع تفاهم کنند. در موضوع مولد سازی هم اموال و اراصی را در اختیار بگذارید و از ارزش افزوده آن بهره مند شوید. مشکلات با دستگاه‌ها را هم اعلام کنید تا مشکلات مزمن حل شود.

ایمانیه در ادامه به کمبود آب در شرق استان فارس اشاره کرد و با بیان اینکه این موضوع باید بیشتر مدیریت شود، تا تابستان امسال بدون مشکل عبور کنیم افزود: اصلاح الگوی کاشت محصولات کشاورزی موضوع مهمی است که سودش به خود کشاورزان می‌رسد باید در این زمینه با کشاورزان تفاهم کرد. حتی هدر رفتن یک لیتر پساب هم ظلم است باید از پساب استفاده اقتصادی کرد، سرعت تصفیه پساب و برنامه ریزی در این عرصه باید شتاب گیرد.

استاندار فارس در ادامه گفت : برای کاهش تنش آبی در روستاها هم با قرارگاه قرارداد بسته شده است. برای مدیریت آب فضای سبز شیراز باید قاطعانه عمل کرد فضای سبز شیراز نباید از آب شهری استفاده کند و ظرفیت بهره گیری از پساب برای آن فراهم است.

مدیر عامل شرکت برق منطقه ای استان فارس و رییس شورای انسجام بخشی مدیران وزارت نیرو در استان هم در این نشست گزارشی از روند تامین و انتقال برق ارائه داد و با تقدیر از همراهی استاندار فارس خواستار تامین اعتبارات لازم برای افزایش ظرفیت های تامین و انتقال برق شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha