کد خبر 203505
۶ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۸

استاندار آذربایجان شرقی:

سفر رئیس جمهور به آذربایجان‌شرقی یک فرصت طلایی است/هیچ‌ پروژه‌ مصوب نباید غیرفعال باشد

سفر رئیس جمهور به آذربایجان‌شرقی یک فرصت طلایی است/هیچ‌ پروژه‌ مصوب نباید غیرفعال باشد

استاندار آذربایجان شرقی با تاکید بر اینکه سفر رئیس جمهور به استان یک فرصت طلایی است، گفت: هیچ‌یک از پروژه‌های مصوب نباید غیرفعال باشد، باید از این سفر به طور کامل استفاده کرده و عقب‌ماندگی سال‌های گذشته را جبران کنیم.

به گزارش گروه استان‌های حیات؛ عابدین خرّم روز شنبه در جلسه شوای برنامه‌ریزی و توسعه آذربایجان شرقی، اظهار کرد: با توجه به مبالغ اختصاص یافته از سفر سال گذشته رئیس جمهور به استان، نباید پروژه ای غیر فعال باشد و چون در فصل کاری مناسب قرار گرفته‌ایم همه دستگاه‌ها باید پروژه‌های خود را با توان چندبرابر و حتی در چند شیفت کاری پیش ببرند.

وی گفت: از مدیران دستگاه‌ها انتظار داریم با تمام توان نسبت به اجرا و پیشرفت پروژه‌ها اقدام کنند و هیچ ‌بهانه‌ای در این خصوص وجود ندارد.

خرّم تاکید کرد: مدیران دستگاه‌ها سه نقش مهم راهبری، نظارت و گزارش درصد پیشرفت پروژه‌ها را بر عهده دارند و باید با جدیت تمام به وظایف خود عمل کنند؛ سازمان برنامه و بودجه نیز موظف است به صورت جدی و میدانی کارها را کنترل و پیگیری کنند.

خرّم تاکید کرد: در تمام حوزه‌ها اعم از آب، راه، ورزش و آموزش و پرورش باید کارگاه‌ها به صورت جدی فعال باشند و کارها را پیش ببرند.

استاندار آذربایجان شرقی به پروژه در حال انجام اتوبان شهید کسایی اشاره کرد و گفت: دستگاه‌های دخیل در اجرای این پروژه شامل راه، برق و شهرداری، باید برنامه‌ریزی کنند تا وظایفشان به صورت موازی و در کنار هم پیش رفته و به تعهدات خود عمل کنند.استاندار آذربایجان شرقی همچنین به پروژه در حال انجام اتوبان شهید کسایی اشاره کرد و گفت: دستگاه‌های دخیل در اجرای این پروژه شامل راه، برق و شهرداری، باید برنامه‌ریزی کنند تا وظایفشان به صورت موازی و در کنار هم پیش رفته و به تعهدات خود عمل کنند.

رئیس شورای برنامه‌ریزی آذربایجان شرقی در خصوص مصوبات سفر سال گذشته رئیس جمهور، گفت: فرمانداران شهرستان‌ها توجه کنند پروژه‌های مصوب سفر سه‌ساله بوده، اما عمده آنها مربوط به سال‌های ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ است و تعدادی نیز برای سال ۱۴۰۳ تعریف شده است.

وی افزود: در سال ۱۴۰۱ اولویت برای پروژه‌هایی داده شد که وضعیت مناسبی نداشتند و مدیران باید ادامه این پروژه‌ها را در سال ۱۴۰۲ پیگیری کنند.

در این جلسه روند پیشرفت پروژه‌های مصوب سفر استانی رئیس جمهور در حوزه حمل‌ و نقل و آب و فاضلاب بررسی و مصوبات کارگروه امور زیربنایی، توسعه شهری و روستایی، آمایش سرزمین و محیط زیست استان از جمله طرح جامع تفصیلی شهرهای عجب‌شیر و هادی‌شهر تصویب شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha