کد خبر 203479
۶ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۷

برای معرفی محلات بافت‌های فرسوده به شهرداری فرصت یک‌ماهه داده شد

برای معرفی محلات بافت‌های فرسوده به شهرداری فرصت یک‌ماهه داده شد

معاون وزیر راه وشهرسازی گفت: شهرداری ها تا پایان خرداد فرصت دارند که محلات مشمول نوسازی بافت‌های فرسوده را معرفی کنند.

به گزارش گروه اقتصادی حیات؛ محمد آیینی گفت: شهرداری‌ها تا پایان خرداد  فرصت دارند که محلات مشمول تشویق‌های تراکمی بسته نوسازی بافت فرسوده را در کمیسیون ماده ۵ استان مصوب کنند.

به گفته مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید، تنها شرطی که برای اجرای بسته وجود دارد این است که شهرداری‌ها محلات مشمول تشویق‌های تراکمی را مشخص کنند که عمده محلات بافت فرسوده مشمول این بسته هستند. طبق برنامه‌ریزی حداکثر تا پایان خردادماه محلات مشمول بسته ۱۹ بندی تشویقی توسط شهرداری‌ها احصا و در کمیسیون ماده ۵ استان مصوب کنند. 

او می گوید: برای اعطای سایر مشوق‌های شهرسازانه هیج مانعی وجود ندارد و مردم می‌توانند از آن‌ها استفاده کرد.

دبیر ستاد ملی بازآفرینی شهری پایدار برای تقویت تعامل شرکت بازآفرینی شهری با شهرداری‌ها از ارسال چارچوب همکاری در قالب تفاهم نامه همکاری پایدار بین شهرداری‌ها و ادارات کل راه و شهرسازی استان‌ها خبر داد و گفت: تمامی همکاری‌های آتی بر محور تحقق برنامه نوسازی مسکن خواهد بود.

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: در تمامی شهرهایی که اجرای بسته را شروع کردند، شاهد رشد ۱۰ تا ۴۳۰ درصدی رشد صدور پروانه‌های ساختمانی هستیم. 

او گفت:  حقوق مردم در برنامه نوسازی مسکن ناشی از قانون حمایت از احیا و بهسازی و نوسازی بافت‌های فرسوده و قانون جهش تولید مسکن و مصوبات شورایعالی شهرسازی و معماری ایران باید اعطا شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha