کد خبر 205317
۲۲ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۸

سند توسعه ۶ محله شمیرانات تصویب شد

سند توسعه ۶ محله شمیرانات تصویب شد

شهردار منطقه یک تهران/ شمیران/ اعلام کرد: سند توسعه محلات اوین، درکه، امامزاده قاسم، تجریش، حکمت و چیذر در جلسه ستاد بازآفرینی شهرداری منطقه یک تصویب شد.

به گزارش گروه استان‌های حیات؛ سیدمهدی صباغ در جلسه ستاد بازآفرینی پایدار شهرداری منطقه یک که با حضور سیدمهدی هدایت مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران و معاونان و مدیران این سازمان، معاونین و مدیران شهرداری منطقه یک و نمایندگان دستگاه های خدمات رسان شمیرانات برگزار شد، اظهار داشت: سند توسعه این ۶ محله شمیرانات تصویب شد و برنامه توسعه ای آن امسال اجرایی می شود.

وی از تلاش‌های مدیریت سازمان نوسازی شهر تهران در تدوین برنامه های توسعه ای برای ۶ محله اوین، درکه، امامزاده قاسم (ع)، تجریش، حکمت و چیذر قدردانی و اظهار امیدواری کرد که با همکاری دستگاه‌های خدمات رسان، اولویت بندی مصوبات اجرایی در این محلات که دارای بافت فرسوده هستند، مشخص و در زمینه بازآفرینی پایدار آن ها اقدام شود.

سیدمهدی هدایت مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران نیز آمادگی خود را در زمینه همکاری های لازم در پیشبرد طرح های توسعه ای محلات منطقه یک اعلام داشت.

همچنین در این نشست پاره‌ای از اقدامات توسعه ای تدوین شده برای محلات شمال تهران از سوی مدیران ستاد بازآفرینی پایدار کلانشهر تهران مطرح و حاضرین جلسه نیز دیدگاه‌های خود را در این ارتباط بیان داشتند و مقرر شد برنامه و اعتبارات خود را در خصوص سند توسعه محلات به شهردار منطقه ارسال کنند.

جمع آوری ۲۲ کامیون نخاله از محور سربند تا کوهپایه طی ۲ شب

همچنین در خبری دیگر بازسازی سنگ فرش میدان سربند تا میدان کوهپایه در محله دربند آغاز و طی دو شب گذشته بیش از ۲۲ کامیون نخاله های کنده شده در این محور جمع آوری و حمل شد.

محمد علی باقری شهردار ناحیه کوهستان منطقه یک با اعلام خبر فوق اظهار داشت: در این اقدام ۴ هزار متر مربع از سنگفرش این محدوده کنده و جمع آوری آنها طبق تخمین، تا دو شب دیگر ادامه دارد و پس از آن با تخلیه مصالح، کار سنگفرش جدید آغاز می شود.

گفتنی است در این طرح بازسازی و نوسازی اساسی پیاده راه و خیابان از میدان سربند تا میدان کوهپایه که شامل تعویض سنگ فرش، اجرای آبراه های عرضی و طولی، نصب فلاورباکس از ابتدا تا انتهای مسیر و اجرای فضای سبز و نورپردازی و ... است توسط شهرداری ناحیه کوهستان اجرا می شود.

منطقه یک شهرداری تهران در منتهی‌الیه شمال شرقی این شهر واقع شده‌ است و شمالی‌ترین منطقه شهر تهران به حساب می‌آید.

این منطقه از شمال (شمیران) به رشته‌ کوه البرز، از غرب به منطقه اوین، از جنوب به بزرگراه شهید چمران و بزرگراه مدرس و بزرگراه شهید صدر و از شرق به لواسانات محدود می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha