کد خبر 208478
۱۸ تیر ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۶

معاون وزیر راه و شهرسازی خبر داد؛

۱۳۷ هزار واحد مسکونی بافت فرسوده، در حال نوسازی

۱۳۷ هزار واحد مسکونی بافت فرسوده، در حال نوسازی

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران با اعلام اینکه هم اکنون ۱۳۷ هزار و ۴۸۷ واحد در بافت‌های فرسوده در حال نوسازی است، از رشد ۸۸.۳ درصدی صدور پروانه ساختمانی در بافت‌های فرسوده هدف بازآفرینی خبر داد.

به گزارش گروه اقتصادی حیات؛ به نقل از وزارت راه و شهرسازی، با اشاره به برگزاری شورای عالی مسکن که روز گذشته ۱۷ تیرماه به ریاست رییس‌جمهوری برگزار شد، اظهار داشت: در جلسه روز گذشته رییس‌جمهور با تاکید بر اینکه موضوع نوسازی بافت‌های فرسوده از جمله اولویت‌های دولت است، بر همکاری بیشتر استانداران و فرمانداران برای نوسازی بافت فرسوده تاکید کرد.

وی ادامه داد: در یک ماه گذشته ۱۳ هزار و ۵۵۹ واحد مسکونی در قالب ۵ هزار و ۵۶۰ پروژه در بافت‌های فرسوده شهری در سامانه ستاد ملی بازآفرینی شهری ثبت و به تعداد واحدهای در حال نوسازی افزوده شده است.

معاون وزیر راه و شهرسازی اضافه کرد: هم‌اکنون واحدهای بافت‌فرسوده که در حال نوسازی هستند به ۱۳۷ هزار و ۴۸۷ واحد رسیده است.

رشد ۸۸.۳ درصدی صدور پروانه در بافت‌های فرسوده

آئینی با تشکر از اهتمام استانداران در موضوع نوسازی بافت‌های فرسوده آماری از روند پیشرفت نوسازی در بافت فرسوده ارایه کرد و گفت: در سه ماه نخست سال جاری نسبت به سال گذشته در ۵۵ شهر روند صدور پروانه نوسازی مسکن در بافت فرسوده رشد ۸۸.۳ درصدی داشته است.

وی تصریح کرد: در مجموعه استان‌های تهران، خراسان‌رضوی، مازندران، همدان، خراسان‌شمالی جزو استان‌های برتر در میزان صدور پروانه بودند و در مجموعه شاهد رشد ۱۰۵ درصدی صدور پروانه در این استان‌ها بودیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha