کد خبر 203430
۶ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۶

یک شهید، یک درس؛

شهادت یک انتخاب است؛ انتخابی آگاهانه

 شهادت یک انتخاب است؛ انتخابی آگاهانه

در قسمتی از وصیتنامه شهید علی آشنا زارع آمده است: «شهادت یک انتخاب است؛ انتخابی آگاهانه و مشتاقانه و حرکت عاشق است به سوی معشوق که نصیب هر کس نمی‌شود. شما باید خود شهید شوید تا فرزندانی شهادت طلب به بار آورید».

به گزارش خبرنگار فرهنگی حیات؛ شهید «علی آشنا زارع» در سال ۱۳۴۰ در روستای چاووشی استان بوشهر چشم به جهان گشود. تحصیلات خود را تا سوم راهنمایی در زادگاهش به انجام رسانید، سپس برای ادامه تحصیل خود به بوشهر رفت.

وی در اولین اعزامش به جبهه در منطقه کرخه کور مورد اصابت گلوله‌های مزدوران بعثی قرار گرفت و از ناحیه شکم زخمی و در بیمارستان بستری شد. پس از بهبود دوباره راهی جبهه شد و پس از مدتی در عملیات بیت المقدس، در جبهه شلمچه در تاریخ ۲۰ اردیبشهت ۱۳۶۱ به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

در قسمتی از وصیتنامه شهید علی آشنا زارع آمده است: «خدایا من ناامید نیستم و در خود هیچ لیاقت شهادت نمی‌بینم اما می‌دانم که تو توبه پذیر هستی. برادران و دوستان همراهم، شهادت یک انتخاب است؛ انتخابی آگاهانه و مشتاقانه و حرکت عاشق است به سوی معشوق که نصیب هر کس نمی‌شود شما باید خود شهید شوید تا فرزندانی شهادت طلب به بار آورید.

بر شهید گریه نکنید راه شهید را ادامه دهید.‌ای خدا از تو می‌خواهم مرا با شهیدان کربلا و شهیدان ایران محشور گردانی. پدر و مادرم حتماً ناراحت نیستید که من شهید شده ام. زیرا خداوند فرموده:«من عشقنی عشقته و من عشقته قتله و من قتله فنادیته». هرکس عاشقم شد عاشقش می‌شوم و هرکس عاشقش شدم او را می‌کشـم و هر کسرا من کشتم خودم خونبهایش هستم.»

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha