کد خبر 203428
۶ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۵

حمزه شلمزاری در گفتگو با «حیات»:

وعده‌های صحرایی باید همراه با راهکارهای اجرایی باشد/ پاسخگویی موثر وزیر پیشنهادی در کمیسیون های تخصصی

وعده‌های صحرایی باید همراه با راهکارهای اجرایی باشد/ پاسخگویی موثر وزیر پیشنهادی در کمیسیون های تخصصی

عضو کمیسیون امور داخلی و شوراها با اشاره به اینکه آموزش و پرورش پایه اصلی سازندگی است،گفت: وعده‌های صحرایی باید همراه با راهکارهای اجرایی باشد.

قدرت الله حمزه شلمزاری عضو کمیسیون امور داخلی و شوراها مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار سیاسی حیات با اشاره به نامه اعلام وصول وزیر پیشنهاد آموزش و پرورش در هفته گذشته گفت: در دیدار رهبر معظم انقلاب با اعضای قوه مقننه، ایشان نسبت به پرهیز از بعضی سخت‌گیری‌ها در قبال وزرای معرفی شده به مجلس تاکید داشتند.

نماینده مردم کوهرنگ در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: آموزش و پرورش پایه اصلی سازندگی ست؛ دانشمندان، پزشکان، مدیران، مهندسین و ... همه طیف‌های علمی و آموزشی، در این نهاد پرورش داده می‌شوند. لذا دولت و مجلس باید در انتخاب وزیر برای این وزارتخانه محق‌ترین و مدیرترین فرد خود را انتخاب کند.

شلمزاری با بیان اینکه وزارتخانه آموزش و پرورش محفل انسان سازی است، گفت: آموزش و پرورش زیر بنای تربیت، آموزش علم و شناخت است. لذا متاسفانه دولت و مجلس تا به امروز نسبت به این وزارتخانه کوتاهی کرده‌ است، براین اساس وزیر پیشنهادی این وزارتخانه باید بداند که مسئولیت سنگینی را نسبت به آیندگان بر عهده خواهد داشت و هر آنچه امروز کاشته می‌شود، نهالی برای آیندگان است.

عضو کمیسیون داخلی و شوراها مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: با توجه به اینکه رتبه بندی معلمان در سنوات گذشته به خوبی اجرا نشد، لذا وزیر پیشنهادی با حضور در کمیسیون مربوطه باید طرح پیشنهادی خود را نسبت به سوالات نمایندگان ارائه دهد. امروزه نگرانی اولیایی دانش آموزان نسبت به طرح های وزیر پیشنهادی زیاد است. براین اساس وعده‌های صحرایی باید همراه با راهکارهای اجرایی باشد.

وی با بیان اینکه وزارتخانه بدون وزیر، مدیریت نمی شود، افزود: توصیه رهبر معظم انقلاب سرلوحه کار نمایندگان است. لذا سوابق مدیریتی، اجرایی و طرح‌های پیشنهادی وزرای، وزارتخانه‌های آموزش و پرورش،  جهاد کشاورزی، صمت می‌تواند، در انتخاب آنان موثر باشد.  

 شلمزاری با اشاره به اینکه رضا مراد صحرایی در روز سه شنبه 9 خردادماه به مجلس شورای اسلامی خواهد آمد، گفت: صحرایی طی چند روز اخیر با حضور در کمیسیون‌ها و فراکسیون‌های مربوطه به سوالات نمایندگان پاسخ داد و تا حدودی توانسته نظر مثبت نمایندگان را جلب نماید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha