کد خبر 203295
۴ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۶

معاون وزیر نیرو:از ابتدای دولت سیزدهم ۶ هزار مگاوات به ظرفیت تولید برق اضافه شد

معاون وزیر نیرو:از ابتدای دولت سیزدهم ۶ هزار مگاوات به ظرفیت تولید برق اضافه شد

رئیس سازمان انرژی‌های تجدیدپذیر و بهره‌وری برق گفت:از ابتدای دولت سیزدهم ۶ هزار مگاوات به ظرفیت تولید برق کشور اضافه شد و مدیریت انرژی در این مدت، دقیق و با کمترین قطعی برق بوده است.

به گزارش گروه استان‌های حیات؛ محمود کمانی روز پنجشنبه در مراسم رونمایی و افتتاح خط تولید کولر آبی پلیمری مجهز به موتور کم مصرف در شرکت کاوه کویر کاشان افزود:در سال ۱۴۰۰ برنامه ریزی ها به مثل سال ۱۴۰۱ دقیق نبود و قطعی برق زیادی را شاهد بودیم ،امسال هم با برنامه ریزی دقیق به دنبال مدیریت صحیح انرژی در طول سال هستیم.

وی اظهار کرد: در سال جاری برنامه ریزی ما به شکلی است که ۷۳ هزار مگاوات در اوج مصرف داریم ، ۶۳ هزار مگاوات آن قابل تامین است و ۱۰ هزار مگاوات کسری داریم،سال گذشته نیاز مصرف کشور به انرژی الکتریکی در زمان اوج مصرف تابستان ۷۰ هزار مگاوات بود که ۶۰ هزار مگاوات این عدد باتوجه به وجود نیروگاه های متعدد حرارتی،تجدیدپذیر و غیره توسط وزرات نیرو تامین شد و برای ۱۰ هزار مگاوت برنامه کاهش مصرف و کنترل بار را اجرا کردیم.

رئیس سازمان انرژی‌های تجدیدپذیر و بهره‌وری برق بیان کرد: با برنامه ریزی خوبی که سال قبل اجرا شد در بخش خانگی قطعی برق نداشتیم و در بخش های دیگر هم با برنامه های مدیریت شده ، مجموعه های صنعتی تنها یک روز قطعی برق داشتند و تابستان سال قبل به خوبی سپری شد.

کمانی گفت:وزارت نیرو برنامه توسعه دارد،یک میلیارد متر مکعب در پیک تولید گاز تولید داریم که ۱۰۰ میلیون متر مربع در روز صرف ایجاد فشار در خطوط گازی شده و بقیه آن مصرف می شود،در زمستان عدد مصرف خانگی به ۷۰۰ میلیون مکتر مکعب می رسد و به همین دلیل شاید امکان تامین گاز مورد نیاز نیروگاه های حراراتی را نداشته باشیم و لازم می شود که از سوخت مایع استفاده کنیم.

وی افزود: استفاده از نیروگاه های تجدیدپذیر و بهینه سازی و کاهش مصرف، راهکار مدیریت دقیق انرژی است، تا ۱۵ سال قبل ۸۰ درصد متوسط احداث نیروگاه ها در دنیا مربوط به نیروگاه های حرارتی بود و ۲۰ درصد هم نیروگاه های تجددیپذیر را به خود اختصاص می داد،سال قبل ۸۳ درصد کل نیروگاه های دنیا تجدیدپذیر بوده و این نشان می دهد که جهان به سمت توسعه نیروگاه های تجدیدپذیر در حرکت است.

وی اظهار کرد: منطقه کاشان برای ایجاد نیروگاه های تجدیدپذیر مناسب است و بنا داریم حداقل سه نیروگاه تجدیدپذیر در این منطقه ایجاد کنیم،باید ۱۰۰ مگاوات نیروگاه تجدیدپذیر در این منطقه داشته باشیم چون به تامین انرژی کمک می کند.

رئیس سازمان انرژی‌های تجدیدپذیر و بهره‌وری برق بیان کرد: بهینه سازی مصرف موضوع مهمی است ،در حوزه روشنایی سال قبل ۱۶ میلیون لامپ رشته ای تولید شد و این کار به صرفه جویی در مصرف انرژی کمک می کند.

نماینده ویژه رییس مجلس شورای اسلامی در کاشان و آران و بیدگل هم گفت: مقام معظم رهبری روز گذشته در دیدار با نمایندگان مجلس شورای اسلامی به موضوع انقلابی بودن مجلس اشاره کردند و منظور معظم له رشد تولید و مهار تورم است و رشد تولید یعنی کمک کردن به حوزه تولید می باشد.

جواد نایینی افزود:مصرف انرژی در کشور بالاست و هنوز قدردان انرژی نیستیم و باید به مصرف بهینه انرژی توجه شود،ما کشور فرامنطقه ای بوده و اراده خود را به منطقه اعلام می کنیم و امروز دشمن در حوزه امنیت،نظامی و سیاسی در مقابل ما شکست خورده اما در حوزه اقتصاد هنوز با مشکل مواجه هستیم و باید با کمک به تولید این مشکل هم رفع شود.

شرکت تولیدی کاوه کویر با افتتاح خط تولید کولر آبی پلیمری مجهز به موتور کم مصرف امکان تولید ۱۰ هزار کولر از این نوع در سال را دارد که با استفاده از این کولرها ۵۰ درصد در مصرف برق صرفه جویی می شود.

شهرستان کاشان با جمعیت افزون بر ۳۶۴ هزار نفر در فاصله نزدیک به ۲۰۰ کیلومتری شمال اصفهان واقع شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha