کد خبر 226451
۲۰ آبان ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۲

افتتاح سومین نیروگاه خورشیدی بزرگ جهان

افتتاح سومین نیروگاه خورشیدی بزرگ جهان

اندونزی بزرگترین نیروگاه خورشیدی شناور در جنوب شرق آسیا را به ارزش ۱.۷ تریلیون روپیه (۱۴۷.۱ میلیون دلار سنگاپور) افتتاح کرد که سومین نوع در جهان است.

به گزارش گروه استان‌های حیات، به نقل از رویترز، این نیروگاه دارای ظرفیت ۱۹۲ مگاوات است که احتمالاً برق کافی برای تامین برق حدود ۵۰ هزار خانوار در جاوه و بالی تولید می‌کند.

این افتتاحیه در حالی برگزار می‌شود که اندونزی در تلاش است تا منابع انرژی تجدیدپذیر خود را افزایش دهد و از زغال سنگ فاصله بگیرد.

جوکو ویدودو، رئیس‌جمهور اندونزی اظهار کرد که این نیروگاه می‌تواند تا سال ۲۰۲۵ به ۵۰۰ مگاوات بر ثانیه و تا سال ۲۰۲۸ به ۱۰۰۰ مگاوات بر ساعت برسد.

انرژی‌های تجدیدپذیر حدود ۱۲.۳ درصد از کل ترکیب انرژی اندونزی را در سال گذشته تشکیل می‌دادند و ویدودو خاطرنشان کرد که هدف دولت برای افزایش این میزان به ۲۳ درصد تا سال ۲۰۲۵ احتمالاً محقق نخواهد شد.

اندونزی، بزرگترین اقتصاد جنوب شرق آسیا، متعهد شده است که حداکثر تا سال ۲۰۶۰ به صفر خالص برسد. این کشور متعهد به کاهش ۲۹ درصدی انتشار گازهای گلخانه ای تا سال ۲۰۳۰ است.

بر اساس این طرح، اندونزی قول داده است که انتشار کربن بخش برق خود را تا سال ۲۰۳۰ به حداکثر ۲۵۰ میلیون تن کاهش دهد که از ۲۹۰ میلیون تن کاهش یافته است.

ویدودو گفت: ما امیدواریم که انرژی‌های تجدیدپذیر بیشتری مانند انرژی خورشیدی، برق آبی، زمین گرمایی و باد در کشورمان تولید شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha