کد خبر 203155
۳ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۰

مشاوران املاک جمع آوری نمی شوند بلکه خدمات آنها ارتقاء پیدا می‌کند

مشاوران املاک جمع آوری نمی شوند بلکه خدمات آنها ارتقاء پیدا می‌کند

معاون وزیر راه وشهرسازی گفت: مشاوران املاک با راه‌اندازی این سامانه هیچ وقت  جمع نمی‌شود بلکه  خدمات مشاوران املاک ارتقاء پیدا کرده و حرفه‌ای‌تر می‌شوند.

به گزارش گروه اقتصادی حیات؛ هادی عباسی در خصوص جمع آوری مشاوران املاک  با راه‌اندازی این سامانه املاک و مستغلات گفت: مشاوران املاک با راه اندازی این سامانه هیچ وقت  جمع نمی شود بلکه  خدمات مشاوران املاک ارتقاء پیدا می کند و حرفه ای تر می شوند.

به گفته معاون مسکن و ساختمان وزیر راه وشهرسازی،در صورتی که قراردادی در این سامانه ثبت شود اگر مالک و یا مستاجر  در بین سال با مشکل مواجه شوند باید به دستگاه قضایی مراجعه کنند اما در هنگام ثبت قرار داد در مشاور املاک  رفع این مشکل توسط مشاور املاک امکان پذیر است.

او می‌گوید:  از این پس مشاوران املاک می‌توانند تضمین کننده پرداخت اجاره باشند که این موضوع چندین سال در کشورهای مختلف در حال اجرا است.   امکان جعل و یا کلاه برداری و تخلف با راه اندازی این مشاوران  املاک  کاهش چشم گیری پیدا می کند.

معاون وزیر راه و شهرسازی  بیان کرد: اگر مشاوران املاک باعث ارتباط بین مالک و مستاجر باشند حق الزحمه خود را دریافت می کنند اما اگر در قالب اپلیکیشن‌ها باشد با ورود به این سامانه می توانند قرارداد رایگان منعقد کنند.

معاون وزیر راه وشهرسازی  گفت: ثبت قرارداد در این سامانه تنها پس از توافق بین مالک و موجر است و در صورتی که توافق شد می توانند به سامانه مراجعه کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha