کد خبر 223552
۲ آبان ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۲

معاون قوه قضائیه:

خرید و فروش بی ضابطه املاک در فضای مجازی مجاز نیست

 خرید و فروش بی ضابطه املاک در فضای مجازی مجاز نیست

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه با بیان اینکه حضور بی ضابطه برخی افراد در زمینه خرید و فروش املاک از طریق فضای مجازی ، مشکلاتی در کشور به وجود آورده است، اعلام کرد: خرید و فروش بی ضابطه املاک در فضای مجازی مجاز نیست.

به گزارش گروه استانی حیات؛ " اصغر جهانگیر "روز سه شنبه در همایش آموزش تخصصی املاک و مستغلات مرکز استان البرز افزود: متاسفانه فضای رها شده مجازی این فرصت را در اختیار فرصت طلبان در زمینه خرید و فروش قرار داده و وظیفه دستگاه قضا آن است که اجازه این اقدامات داده نشود .

وی بیان کرد: باید قوانین به سرعت در این زمینه تصویب و شرایط برای فعالان عرصه مشاوره املاک کشور به درستی فراهم شود.

معاون اجتماعی و پیشگیری از جرم قوه قضاییه گفت: از فعالیت مشاوران و دفاتر غیر مجاز املاک نیز باید جلوگیری و اقدامات لازم را برای تعطیلی آنها داشت بنابراین با کمک پلیس اماکن امیدواریم بتوانیم تمام مشاوران املاک غیر مجاز را شناسایی و از ادامه فعالیت آنها جلوگیری کنیم.

جهانگیر گفت: زمانی که یک قرارداد بین طرفین بسته می شود اولین و مهمترین مساله احراز هویت است که طرفین معامله و مشاوران باید دقت لازم را دراین زمینه داشته باشند که احراز اهلیت ها نیز از اهمیت لازم برخوردار است .

وی یادآورشد: برای کاهش اختلافات قراردادها ، به زودی اقدامات لازم با رعایت تمام جوانب و استاندارد سازی از طریق اتحادیه به عمل می آید که در این زمینه صحت معامله پیش بینی شده است .

جهانگیر تاکید کرد: کمک می کنیم تا مشاوران املاک نقش برجسته تری در معامله های ملکی داشته باشند و تمام تلاش ما برآن است تا در تمام عرصه ها با کمترین تنش و از طریق استاندارد سازی قراردادها خدمات لازم به مردم ارایه شود.

وی با اشاره به بعد اقتصادی معاملات افزود: مردم برای نگهداشت سرمایه یکی از جایگزین های مهم را ملک و زمین قرارداده اند که در بطن خود اشتغال پایدار را دارد .

جهانگیر در بخش دیگری از سخنان خود که با تشویق مشاوران املاک همراه شد، گفت: باید به این نکته توجه داشت در گران شدن مسکن دستگاه های متعددی دخیل هستند و ظلم به مشاوران است بنابراین باید سهم هر دستگاه در تعیین قیمت ها مشخص شود .

معاون اجتماعی و پیشگیری از جرم قوه قضاییه افزود: مشاوران املاک تلاش می کنند با واقعی کردن قیمت ها طرفین معامله را به یک معامله راضی کنند و تلاش آنها مورد حمایت ما است چراکه ثبات و آرامش در اقتصاد فراهم می شود .

وی بیان کرد: یکی از نقش هایی که از مشاوران کمتر دیده شده جابه جایی مالک و مستاجر است که این موضوع را نیز باید مورد توجه قرار داد .

خدمات قبل از تنظیم قرارداد اهمیت بالایی دارد

جهانگیر درادامه با اشاره به خدمات رایگان مشاوران املاک قبل از انعقاد قرارداد معامله ،گفت: این خدمات رایگان از اهمیت بالایی برخوردار است بنابراین باید در چارچوب قانون باشد ضمن آنکه ارائه آموزش های لازم در این بخش به مشاوران املاک ضروری است.

وی اضافه کرد: امروز جامعه نیاز به اعتماد بیشتر در سایه تلاش و رعایت حقوق یکدیگر دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha