کد خبر 203105
۲ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۷:۲۱

دری نجف‌آبادی:

روحیه جوانمردی و خصلت پهلوانی در ساختار ورزش کشور تقویت شود

 روحیه جوانمردی و خصلت پهلوانی در ساختار ورزش کشور تقویت شود

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی گفت: روحیه جوانمردی و خصلت پهلوانی باید در ساختار ورزش کشور تقویت شود.

به گزارش گروه استان‌های حیات؛ آیت‌الله قربانعلی دری نجف آبادی روز سه‌شنبه در دیدار با اعضای بسیج ورزشکاران استان مرکزی، افزود: فضای ورزش در کشور و این استان باید اخلاقی و آمیخته با ارزش‌های اسلامی باشد.

وی ادامه داد: سلامت جسمانی یکی از عوامل رشد فرد در همه زمینه‌ها محسوب می شود و در اسلام سلامتی و صحت جسم از جایگاه و ارزش ویژه‌ای برخوردار است.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی با بیان اینکه ورزش نباید هدف اصلی باشد، بیان کرد: ورزش یک وسیله برای دست یابی به اهداف عالی اسلامی و انقلابی است و بسیاری از ورزشکاران ما با تاسی از مکتب مولای متقیان امام علی(ع) در دفاع مقدس جان خود را فدای این مرز و بوم کردند.

آیت‌الله دری نجف‌آبادی اظهار کرد: ورزش میدان وسیعی از جهاد و حرکت به سمت کمال است و ورزشکاران باید در این میدان وسیع با اراده، مصمم، آگاه، منسجم و هوشیار برای فتح قله های بلند در سطح کشور و بین الملل حرکت کنند.

وی اضافه کرد: به برکت انقلاب اسلامی ملت ایران در عرصه های مختلف همواره افتخار آفرینی کرده و در حوزه ورزش و خصوصا ورزش بانوان درخشیده و گام دوم انقلاب نیز باید همچون الگویی کارآمد نقش آفرینی کند.

آیت‌الله دری نجف‌آبادی اضافه کرد: انقلاب اسلامی مسیر جدیدی از پیشرفت و حرکت به سمت کمال و عزت را برای ملت ایران گشوده باید این فرصت را قدر بدانیم و امروز این ملت در عرصه های مختلف حرف برای گفتن دارد.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی اظهار کرد: برخی از ورزشکاران در نظام اسلامی مطرح شدند و سرمایه‌ به هم زدند اما در جریان اغتشاشات در زمین دشمن بازی نمودند و به نوعی گل به خودی زدند.

آیت‌الله دری نجف‌آبادی بیان کرد: انگیزه‌های بلند الهی و شوق به خدمت به جامعه در عرصه های مختلف ورزشی طنین انداز شود و ایجاد امید و نشاط در بخش های مختلف جامعه در دستور کار ورزشکاران و سازمان های متولی باشد.

وی در ادامه سخنان خود با تشریح موفقیت‌های انقلاب اسلامی در عرصه‌های مختلف، اظهار کرد: اگر امروز نتانیاهو و رژیم اشغالگر اسرائیل در برابر جبهه مقاومت و سلحشوران فلسطینی عاجز است به برکت انقلاب، اسلام و سپاه و بسیج است.

امام جمعه اراک تاکید کرد: ورزشکاران بسیجی در مساجد، مدارس و دانشگاه‌ها حضور پیدا کنند و اهداف و آرمان‌های انقلاب اسلامی را برای نسل جوان تشریح و تبیین کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha