کد خبر 220701
۱۶ مهر ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۹

جذب دانشجو از ۶۰ کشور جهان در دانشگاه‌های پزشکی ایران اسلامی

جذب دانشجو از ۶۰ کشور جهان در دانشگاه‌های پزشکی ایران اسلامی

معاون آموزشی و دبیر شورای آموزش پزشکی و تخصصی وزارت بهداشت گفت: دانشگاه‌های علوم پزشکی نقاط مختلف ایران اسلامی از ۶۰ کشور مختلف جهان دانشجو پذیرفته که این نشان از کیفیت خدمات آموزشی کشورمان دارد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، دکتر «ابوالفضل باقری فرد» روز یکشنبه در آیین افتتاح طرح‌های بهداشتی و درمانی اراک، افزود: دستاوردهای نظام جمهوری اسلامی در تمامی بخش‌ها بسیار چشمگیر است اما در حوزه نظامی و سلامت برجسته‌تر از دیگر بخش‌ها است.

باقری فرد ادامه داد: امید به زندگی در کشورمان بسیار بالا است و به هیچ عنوان قابل مقایسه با گذشته نیست که البته این مهم نیاز به خدمات توانبخشی را بیشتر می‌کند و باید زیرساخت‌های لازم فراهم شود.

معاون آموزشی و دبیر شورای آموزش پزشکی و تخصصی وزارت بهداشت گفت: دانشگاه علوم پزشکی اراک، تنها دانشگاهی است که دانشکده توانبخشی دارد و باید رشته فیزیوتراپی نیز در این مجموعه توسعه یابد.

باقری فرد، به پر هزینه بودن خدمات دندانپزشکی اشاره کرد و افزود: این بخش گران و کمتر تحت پوشش بیمه است که با راه‌اندازی این دانشکده دندانپزشکی ارایه خدمات با تعرفه دولتی انجام می‌شود.

وی به جذب پزشکان از خارج در سالهای قبل انقلاب اسلامی اشاره کرد و بیان کرد: در گذشته پزشکان خارجی هندی و خارجی لیسانس پزشکی داشتند و به اسم پزشک مردم را ویزیت می‌کردند
و اکنون یک بیمار به خارج اعزام نمی‌شود چون همه تخصص‌های پزشکی در کشور وجود دارد.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی نیز در این مراسم گفت: ظرفیت درمانی اراک هم برای جذب دانشجو هم برای ارایه خدمات درمانی بسیار چشمگیر است.

آیت‌الله «قربانعلی دری نجف‌آبادی» افزود: باید از شرکت‌های دانش بنیان در حوزه بهداشت استفاده شود و تجهیزات پزشکی در داخل تولید و از وابستگی به خارج جلوگیری شود.

امام جمعه اراک گفت: نرخ زاد و ولد در کشور بسیار پایین است و باید اقدامات اثربخش برای افزایش موالید انجام شود.

آیت الله دری نجف آبادی در ادامه افزود: مجاهدان و مبارزان فلسطینی از گنبد آهنین و دیوار عبور کردند و از تجهیزات راداری گذشتند و افتخار کسب کردند.

وی بیان کرد: این کار از نظر اطلاعاتی در نوع خود بی نظیر و ضربه سختی بر پیکره رژیم صهیونیستی بود.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی بیان کرد: اسارت سربازان و نیروهای آنان برای این رژیم بسیار سخت و در انعکاس خبر آن برای اسرائیل بد بود.

امام جمعه اراک گفت: دنیای اسلام از این حرکت انقلابی مبارزان حماس برای رسیدن به اهداف آزادی فلسطین حمایت می‌کند.

آیت‌الله دری نجف آبادی بیان کرد: رژیم اسرائیل سیلی محکمی در این نبرد خورد و جایگاه این رژیم غاصب در منطقه هر روز ضعیف تر خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha