کد خبر 202707
۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۱

کارشناس اقتصادی و بانکی در گفتگو با «حیات»؛

روابط روبل و ریال، نقطه عطف تعاملات بانکی بین‌المللی ایران

روابط روبل و ریال، نقطه عطف تعاملات بانکی بین‌المللی ایران

«فرزانی» گفت: تعامل بانکی بین روسیه و ایران، با توجه به تحریم‌های اعمال شده علیه کشورمان، می‌تواند مواهب زیادی برای ایران در خصوص دسترسی به منابع ارزی خود داشته و نقطه عطفی برای تعاملات فرامنطقه‌ای و بین‌المللی ایران باشد.

«فرزانی»، کارشناس اقتصادی و بانک در گفتگو با خبرنگار اقتصادی حیات؛ با اشاره به توافق ایران و روسیه در خصوص استفاده از ارز ملی و تاثیر آن بر گشایش اقتصادی ایران، گفت: با توجه به اینکه ایران به دلیل تحریم‌های جهانی اعمال شده، روابط بانکی بین‌المللی ندارد، لذا تاسیس بانک‌های ایرانی در روسیه و بالعکس می‌تواند در ایجاد روابط بانکی بین‌المللی به کشورمان کمک کرده و راه‌گشا باشد.

این کارشناس حوزه بانک در ادامه عنوان کرد: با توجه به اینکه صادرات و واردات ایران و روسیه و کشورهای حوزه قفقاز، فارغ از تحریم‌ها وجود دارد و اتفاق می‌افتد، می‌توان امیدوار بود که تاسیس بانک ایرانی و روسی در دو کشور می‌تواند عامل گشایش و رونق اقتصادی و تسهیل‌گر روابط کارگزاری برای کشورمان بوده و این فرصت را به ایران بدهد تا در حوزه بانکی به کشورهای حوزه قفقاز نیز دسترسی داشته باشد.

به گفته فرزانی، روابط روبل و ریال می تواند از این منظر که تسهیل‌گر مبادلات مالی کشور باشد، کمک کننده بوده و پایه‌گذار توافقات پولی بیشتر بین دو کشور ایران و روسیه مبتنی بر روبل و ریال باشد.

این کارشناس اقتصادی در پایان تصریح کرد: تعامل بانکی بین روسیه و ایران، با توجه به تحریم‌های اعمال شده علیه کشورمان، می‌تواند مواهب زیادی برای ایران در خصوص دسترسی به منابع ارزی خود داشته و نقطه عطفی برای تعاملات فرامنطقه‌ای و فرامرزی ایران باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha