کد خبر 218292
۱ مهر ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۰

نماینده وزیر آموزش و پرورش:

تعیین تکلیف کنکور دغدغه خانواده‌ها را کاهش می‌دهد

تعیین تکلیف کنکور دغدغه خانواده‌ها را کاهش می‌دهد

 نماینده وزیر آموزش و پرورش گفت: امیدواریم مجلس شورای اسلامی هر چه سریعتر تکلیف کنکور سال آینده را مشخص کرده تا نگرانی و دغدغه خانواده‌ها و داوطلبان کنکور به حداقل برسد.

 به گزارش گروه استان های حیات؛ داود الموسوی صبح شنبه در زنگ مهر و مقاومت که در مدرسه لاله اردبیل نواخته شد، اظهار کرد: اصلی‌ترین تحول و توسعه کشور با محوریت مدارس اتفاق می‌افتد و ما باید در تربیت نسل آینده جهاد اکبری داشته باشیم.

وی تصریح کرد: دشمن تلاش می‌کند تا تصویری گنگ، نامفهوم و ناامیدکننده از ایران در رسانه‌ها و فضای مجازی ارائه کند در حالی که ایران واقعی متفاوت از این چهره است و در ایران سربلند ما شاهد موفقیت دانش‌آموزان و نسل آینده هستیم.

نماینده وزیر آموزش و پرورش گفت: در همین سال‌جاری دانش‌آموزان و دانشجویان ما در المپیادهای مختلف بیش از ۲۰ مدال طلا کسب کردند و این نشان‌دهنده قدرت و موفقیت دانش‌آموزان ما است که زمینه پیشرفت علمی کشور را فراهم می‌آورند.

الموسوی افزود: پیشرفت‌های علمی کشورمان در حوزه‌های مختلف بی‌نظیر است و این پیشرفت‌ها قدرتمندی و صلابت کشورمان را چندین برابر کرده و در این مسیر همچنان به ایران قوی امیدوار هستیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: دشمن تلاش می‌کند تا نقاط ضعف و کاستی‌ها را بزرگ جلوه داده و نقاط قوت را کم‌رنگ کند در حالی که دانش آموزان و دانشجویان ما باید واقعیت‌ها را مشاهده کرده و عظمت این کشور را بیشتر درک کنند.

الموسوی اضافه کرد: ضرورت دارد در کنار همه دلسوزی‌ها، توطئه دشمن را به معنای واقعی مشاهده کنیم و به این حقیقت پی ببریم که جز ایران هیچ کشوری نمی‌تواند به آمریکا و ابرقدرت‌های جهان نه بگوید.

مدیرکل هیئت مرکزی گزینش وزارت آموزش و پرورش بیان کرد: مطابق سند تحول بنیادین آموزش و پرورش ما در حوزه تحول باید به خودمان، خدا، دیگران و طبیعت نگاه واقع‌بینانه داشته باشیم تا در مسیر تحول و دگراندیشی قرار بگیریم.

وی در ادامه سخنان خود اظهار کرد: مجموعه وزارت آموزش و پرورش تلاش می‌کند تا عدالت آموزشی را در همه مدارس برقراری کند چرا که این امر زمینه رضایتمندی والدین را نیز مهیا خواهد کرد.

الموسوی تصریح کرد: اگر عدالت آموزشی در همه مدارس برقرار شود، ما رقابت خوبی را در کنکور خواهیم داشت که نتایج امسال نویدبخش این حرکت مؤثر و تحولی است.

نماینده وزیر آموزش و پرورش گفت: انتظار می‌رود مجلس شورای اسلامی هر چه سریع‌تر تکلیف کنکور را برای سال آینده مشخص کند تا دغدغه اولیا، دانش‌آموزان و داوطلبان کنکور به حداقل رسیده و در ۱۰ روز آینده در این زمینه تعیین تکلیف واقعی را شاهد باشیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha