کد خبر 202182
۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۰

نخ تسبیح اربعین اهل‌بیت (ع) هستند این اتصال را قدر بدانیم

نخ تسبیح اربعین اهل‌بیت (ع) هستند این اتصال را قدر بدانیم

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: نخ تسبیح اربعین اهل‌بیت (ع) هستند باید همه چیزهایی را که به این اتصال ضربه می‌زنند از ساحت اربعین بزداییم.

به گزارش گروه فرهنگی حیات، جلسه ستاد اربعین سازمان اوقاف و امور خیریه صبح امروز با حضور حجت‌الاسلام سیدمهدی خاموشی رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه، حجت‌الاسلام‌ غلامرضا عادل معاون امور فرهنگی و اجتماعی این سازمان و جمعی از اعضای کمیته‌های مختلف این ستاد به‌صورت ارتباط تصویری با مدیران کل اوقاف و امور خیریه استان‌ها برگزار شد.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه در بخشی از این جلسه با بیان این‌که نخ تسبیح اربعین اهل‌بیت (ع) هستند، گفت: یا ثارالله وابن ثاره من تقاضایی دارم مبنی بر اینکه همه چیزهایی را که به این اتصال ضربه می‌زنند از ساحت اربعین بزداییم.

خاموشی افزود: فرهنگ ایثار و شهادت در دل جریان اربعین نهفته است چنانکه جریان انقلاب اسلامی، دفاع مقدس، مدافعان حرم و امروز مجاهدت‌های جبهه مقاومت بر همین مبنا بوده است.

وی با تأکید بر اینکه دشمن به دنبال استحاله فرهنگ ایثار و شهادت است، ادامه داد: امسال نظام سلطه در این زمینه پیچیده‌تر از سالهای گذشته عمل خواهد کرد. آن‌ها نمی‌توانند خورشید پرفروغ ابی‌عبدالله را در اربعین ببینند آن‌هم خورشیدی که دنیا دارد به سمت آن می‌رود.

خاموشی توصیه کرد: باید جریان اربعین و فرهنگ ایثار و شهادت را تقویت کنیم. طرز رفتار ما با سایر ملل بسیار مهم است باید رفتاری وحدت آمیز و با اخوت داشته باشیم. نمی‌گذاریم میراث معنوی اربعین زیر سوال برود.

وی جریان اربعین در عراق را یک جریان فرهنگی غیرقابل‌تفکیک از این کشور برشمرد و گفت: تحفظ داخل و خارج از ایران در راهپیمایی اربعین بسیار اهمیت دارد باید هیئات مذهبی را در این زمینه جهت بدهیم.

خاموشی در بخش پایانی سخنانش پیشنهادهایی را برای بهتر برگزار شدن اربعین امسال ارائه داد و بر لزوم تقویت جریان قرائت قرآن در مسیر پیاده‌روی اربعین تأکید کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha