کد خبر 202120
۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۰

کارشناس انرژی در گفتگو با «حیات» گفت:

سودآور کردن نیروگاهها، زمینه‌ساز سرمایه‌گذاری و صادرات انرژی است/ جبران کمبود نقدینگی و دلار به واسطه صادرات انرژی و تهاتر با کشورهای همسایه

سودآور کردن نیروگاهها، زمینه‌ساز سرمایه‌گذاری و صادرات انرژی است/ جبران کمبود نقدینگی و دلار به واسطه صادرات انرژی و تهاتر با کشورهای همسایه

«میرزایی» با تاکید بر به‌روزرسانی نیروگاهها، عنوان کرد: ضروری به نظر می‌رسد که دولت با حمایت کافی و سودآور کردن نیروگاهها، مشوق سرمایه‌گذاری و فعالیت بیشتر از سوی سرمایه‌گذاران خصوصی و داخلی در حوزه انرژی و نیروگاهی کشور شده و بسترساز صادرات انرژی و برق شود. 

«علی میرزایی» کارشناس حوزه انرژی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی حیات؛ با اشاره به مشکلات نیروگاهای موجود در کشور، گفت: نبود حمایت کافی از نیروگاهها، بخصوص نیروگاههای تجدیدپذیر، سبب شده است که سرمایه‌گذاران و صاحبان نیروگاهها در کشور با مشکلات و نگرانی‌های  عدیده‌ای در خصوص تامین مالی خود روبرو شوند.
کارشناس انرژی در ادامه با تاکید بر به‌روزرسانی نیروگاهها، عنوان کرد: ضروری به نظر می‌رسد که دولت با حمایت کافی و سودآور کردن نیروگاهها، مشوق سرمایه‌گذاری و فعالیت بیشتر از سوی سرمایه‌گذاران خصوصی و داخلی در حوزه انرژی و نیروگاهی کشور شده و بسترساز صادرات انرژی و برق شود. 

به گفته میرزایی، به واسطه صادرات انرژی، بخش اعظمی از نیازهای اقتصادی کشور تامین شده و بحث کمبود نقدینگی و دلار به واسطه تهاتر با کشورهای همسایه حل خواهد شد. 

وی در پایان با اشاره به پرداخت و جبران خسارت معوقات میلیاردی سندیکاهای برق در چند سال گذشته از سوی دولت، تصریح کرد: انتظار می‌رود دولت با اهتمام و جدیت لازم اقدام به پرداخت واقعی و به موقع معوقات باقی نیروگاهها کند تا شاهد رشد و شکوفایی صنعت انرژی و نیروگاهی کشور باشیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha