کد خبر 201977
۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۰۹:۲۳

مشترکان برق با کاهش مصرف پاداش بگیرند/ افزایش ۴۰ درصدی مصرف برق در روزهای گرم سال

مشترکان برق با کاهش مصرف پاداش بگیرند/ افزایش ۴۰ درصدی مصرف برق در روزهای گرم سال

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان زنجان، در آستانه آغاز ماه‌های گرم سال از مشترکان برق خواست با صرفه‌جویی در مصرف برق ضمن کمک به پایداری شبکه و پیشگیری از اتلاف منابع طبیعی از پاداش ویژه وزارت نیرو بابت کاهش مصرف برق برخوردار شوند.

 به گزارش گروه استان های حیات؛ پیام جوادی، مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان زنجان در جمع خبرنگاران با بیان اینکه رفع ناترازی در تولید و توزیع برق در ساعات میانی روزهای گرم سال و تامین برق پایداری برای رضایتمندی مشترکان، اصلی‌ترین دغدغه و هدف صنعت برق است، اظهار داشت: خوشبختانه سال گذشته مشترکان برق استان زنجان همکاری بسیار خوبی در زمینه کاهش مصرف برق خود در ساعات اوج بار تابستان داشتند و امید است امسال نیز این همکاری را بیش از پیش با صنعت برق داشته باشند و ما را در تامین برق مطمئن یاری کنند.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان زنجان با اشاره به اینکه پاداش کاهش مصرف تابستان امسال نسبت به سال گذشته افزایش قابل توجهی داشته است، گفت: براساس دستورالعمل توانیر سال گذشته تا ۵ برابر قیمت فروش برق پاداش برای کاهش مصرف مشترکان در نظر گرفته شده بود که امسال این پاداش به ۲۰برابر قیمت برق افزایش یافته است.

وی اضافه کرد: مشترکان برق خانگی می‌توانند با کاهش هر یک کیلووات مصرف برق خانگی نسبت به سال پیش تا ۲۰ برابر قیمت فروش برق که حدود ۱۰۰ تومان است پاداش بگیرند و این پاداش‌ها به عنوان بستانکار در قبض برق‌ آنها ثبت خواهد شد.

جوادی افزود: پاداش صرفه‌جوی برق در مناطق عادی از جمله استان زنجان، در صورتی که مشترک مصرف خود را به ۵۰ درصد الگو کاهش دهد، ۲ هزار تومان به ازای هر کیلووات ساعت خواهد بود و هر کیلووات ساعت صرفه‌جویی تا الگو یک هزار و ۵۰۰، تا ۱.۵ برابر الگو یک هزار تومان و تا ۲.۵ برابر الگو ۵۰۰ تومان پاداش به همراه دارد.

 مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان زنجان با اشاره به اینکه این پاداش‌ها در راستای فرهنگ‌سازی رعایت الگوی مصرف برای مشترکان در نظر گرفته شده است، اضافه کرد: با توجه به هزینه بالای تولید، انتقال و توزیع برق صرفه‌جویی هر کیلووات‌ ساعت برق می‌تواند از اتلاف این انرژی و تخریب منابع طبیعی و همچنین آلودگی زیست‌محیطی پیشگیری کرده و همچنین به رونق تولید و صنعت کمک شایانی کند تا  این انرژی سازنده در مسیری درست استفاده شود.

وی در ادامه از افزایش ۴۰ درصدی مصرف برق در روزهای گرم سال به سبب به مدار آمدن لوازم سرمایشی خبر داد و افزود: با به‌کارگیری لوازم سرمایشی در ساعات اوج‌ بار(۱۱ تا ۱۶) مصرف برق در کشور ۴۰درصد افزایش می‌یابد و همین افزایش موجب ناترازی می‌شود.

 مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان زنجان اضافه کرد: در این راستا مشترکان برق می‌توانند با راه‌کارهای ساده‌ای مانند استفاده از لوازم سرمایشی پربازده و دارای برچسب انرژی بالا، سرویس و تعمیر به موقع کولرهای آبی و گازی، استفاده از سایبان بر روی کولرهای آبی و کمپرسور کولرهای گازی، تنظیم دمای ۲۴ درجه برای کولرهای گازی و استفاده از دورکند کولرهای آبی به میزان قابل توجهی مصرف برق خود را کاهش دهند و ضمن کمک به حرکت چرخ‌های تولید و صنعت از هدر رفتن انرژی نیز پیشگیری کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha