کد خبر 209323
۲۴ تیر ۱۴۰۲ - ۱۶:۵۰

ضرورت صرفه‌جویی در مصرف؛

مصرف برق تهران به ۱۲ هزار مگاوات نزدیک شد

مصرف برق تهران به ۱۲ هزار مگاوات نزدیک شد

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای تهران گفت: نیاز مصرف برق استان تهران، امروز (شنبه ۲۴ تیرماه) از ۱۱ هزار و ۷۵۲ مگاوات عبور کرد که نسب به زمان مشابه سال گذشته حدنصاب جدیدی را به ثبت رسانده است.

به گزارش گروه اقتصادی حیات؛ حبیب قراگزلو، مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای تهران،  افزود: دمای هوای تهران در روز شنبه ۲۴ تیرماه به ۴۰ درجه نزدیک شد تا نیاز مصرف در پایتخت و دو استان قم و البرز در ساعت ۱۴ و ۳۶ دقیقه به ۱۱ هزار ۷۵۲ مگاوات برساند که در مقایسه با زمان مشابه سال گذشته افزایش قابل‌توجهی را نشان می‌دهد.

وی ضمن اشاره به پشت سر گذاشتن گرم‌ترین هفته سال جاری تا کنون، ادامه داد: افزایش دمای بی‌سابقه هوای کشور در هفته جاری علاوه بر شکستن رکورد تاریخی مصرف برق کشور، رکورد مصرف برق تهران را هم جابه‌جا کرد، اما با تلاش همه همکارانم در صنعت برق، شبکه برق کشور پایدار است و مشکلی در تأمین برق هم‌وطنان وجود ندارد.

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای تهران گفت: مصرف بهینه و اعمال شیوه‌های صحیح مصرف برق در بخش خانگی به‌ویژه در استفاده از وسایل سرمایشی سبب کاهش فشار بر تأسیسات تأمین برق و افزایش کیفیت و پایایی خدمات و بهره‌مندی شمار بیشتری از هم‌وطنان از این خدمات می‌شود.

قراگزلو با اشاره به افزایش روزهای گرم تابستان خاطرنشان کرد: مصرف بهینه برق به‌ویژه در ساعت‌های اوج مصرف و استفاده مناسب و اقتصادی از وسایل سرمایشی می‌تواند به عبور راحت از تابستان گرم امسال کمک کند.

وی با تأکید بر بهره‌مندی بیش از ۹ میلیون و ۲۰۰ هزار مشترک در حوزه تحت پوشش این شرکت از همه مشترکان درخواست کرد در ساعت‌های اوج مصرف روزانه و شبانه (۱۱ تا ۱۶ و ۱۹ تا ۲۳) از استفاده از لوازم پرمصرف پرهیز و لامپ‌های اضافی را خاموش کنند.

مدیرعامل برق منطقه‌ای تهران ضمن تأکید بر پایداری شبکه برق، گفت: مشترکان می‌توانند با به‌کاربستن راه‌های ساده مدیریت مصرف برق، از جمله تنظیم دمای وسایل سرمایشی روی ۲۴ درجه و استفاده از دور کند کولرهای آبی، ضمن مشارکت حداکثری در طرح پاداش صرفه‌جویی، علاوه بر کاهش هزینه قبض برق مصرفی خود، در تأمین برق پایدار برای همه مشترکان در سایر نقاط کشور نیز همکاری کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha