کد خبر 201902
۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۴

کرمانشاه تخت‌گاز به‌سوی پیری جمعیت!/ آمار موالید در فروردین‌ماه رو به کاهش بوده است

کرمانشاه تخت‌گاز به‌سوی پیری جمعیت!/ آمار موالید در فروردین‌ماه رو به کاهش بوده است

مدیرکل ثبت احوال استان کرمانشاه، از کاهش ۱۵۴ موردی تولد نوزاد در این استان طی فروردین ماه به نسبت مدت مشابه سال قبل خبر داد.

به گزارش گروه استان های حیات؛ استان کرمانشاه رتبه هشتم کشوری را از نظر تعداد جمعیت سالمندان دارد و روز به روز بر تعداد آن‌ها نیز افزوده می‌شود.

افزایش سالخوردگی جمعیت ناشی از عوامل متعددی است که مهمترین آن بالارفتن سن ازدواج و کاهش فرزندآوری به بهانه‌هایی همچون نبود شغل و رفاه مناسب است، که متأسفانه سبب کاهش چشمگیر نرخ باروری در استان کرمانشاه شده است. «حداقل نرخ باروری باید ۲.۱ باشد که در کشور به ۱.۷ و در استان کرمانشاه به ۱.۵۱ رسیده است».

براساس پیش‌بینی‌های صاحبنظران؛ با توجه به کاهش چشمگیر نرخ باروری در  استان تا سال ۲۰۳۰ جمعیت سالمند به ۳۰ درصد مجموع جمعیت استان خواهد رسید.

کاهش ولادت و افزایش میزان مرگ و میر در سال بر کرمانشاه سایه افکنده، آنگونه که صادق خدادادی، مدیرکل ثبت احوال استان کرمانشاه می‌گوید: در نخستین ماه سال جاری(فروردین ماه)، یک‌هزار و ۹۷۱ واقعه ولادت در استان کرمانشاه به ثبت رسیده که میزان موالید در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته که ۲ هزار و ۱۲۵ نفر بوده، روندی کاهشی داشته است. 

 وی همچنین آمار فوت فروردین‌ماه سال گذشته را یک‌هزار و ۶۱ مورد اعلام کرد و ادامه داد: این آمار امسال یک هزار و ۵۳ مورد ثبت شده است.

 مدیرکل ثبت احوال استان کرمانشاه گفت با شاره به خدمات سامانه الکترونیکی سهیم https://sahim.sabteahval.ir، با هدف دسترسی بهتر و آسان‌تر به خدمات ثبت‌احوال، گفت: 9 خدمات سازمان از جمله آخرین اطلاعات هر شخص(پدر، مادر، فرزندان و همسر) پایگاه اطلاعات خانواده، ثبت‌نام کارت هوشمند ملی، ثبت تغییر نشانی، درخواست تغییر نام، درخواست گواهی تجرد، مدارک پیداشده، ثبت شکایات، اخبار و اطلاعات، قوانین و مقررات در این سامانه قابل ارائه است و هرگونه ویرایش و افزودن اطلاعات در این درگاه به صورت رایگان بوده و مردم می‌توانند در کمترین زمان اطلاعات خود را ثبت کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha