کد خبر 221162
۱۸ مهر ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۴

مدیرکل ثبت احوال استان اردبیل:

ثبت وقایع حیاتی در اردبیل بالاتر از میانگین کشوری است

ثبت وقایع حیاتی در اردبیل بالاتر از میانگین کشوری است

 مدیرکل ثبت احوال اردبیل اعلام کرد: میزان ثبت وقایع حیاتی در مهلت قانونی در این استان از میانگین کشور بالاتر است و بیش از ۹۹ درصد وقایع در وقت مقرر ثبت می‌شود.

به گزارش گروه استان های حیات؛ وحید خلوصی اظهار کرد: دستگاه‌های اجرایی عضو شورای ثبت احوال در ثبت وقایع حیاتی با این اداره کل همکاری می‌کنند و در ۶ ماه نخست سال جاری هفت هزار و ۶۴۹ ولادت ثبت شده که چهار هزار و ۶۸ نفر پسر و سه هزار و ۵۸۱ نفر دختر بودند.

وی افزود: شناسنامه نوزادان در کمتر از یک روز و حتی طی چند ساعت تحویل مردم می‌شود و با توجه به اینکه نام‌های زیبا در شخصیت و روحیه فرزندان تاثیر مستقیم دارد، در پنج ماه امسال بیش از ۲۰۰ نفر از مردم استان در تغییر نام، از نام‌های مذهبی استفاده کردند.

او ادامه داد: مطابق قانون بودجه سال ۱۴۰۲ دستگاه‌های اجرایی برای ارائه خدمات به اهالی استان باید آخرین نشانی افراد را از پایگاه نشانی سازمان ثبت احوال استعلام و مردم نیز برای جلوگیری از اختلال در دریافت خدمت، آخرین نشانی خود را با مراجعه به سایت ثبت احوال به نشانی www.sabteahval.ir یا سامانه سهیم به نشانی sahim.sabteahval.ir به روزرسانی کنند.

استان اردبیل با یک میلیون و ۲۸۰ هزار نفر جمعیت و ۱۲ شهرستان در شمال ایران واقع شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha