کد خبر 201872
۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۸

جوانی جمعیت باید دغدغه اولویت‌دار دستگاه‌های اجرایی گلستان باشد

جوانی جمعیت باید دغدغه اولویت‌دار دستگاه‌های اجرایی گلستان باشد

مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری گلستان گفت: موضوع جوانی جمعیت به دلیل نقش غیرقابل انکار آن در آینده ایران باید در اولویت همه دستگاه‌های اجرایی استان باشد.

به گزارش گروه استان های حیات؛ آزاده رجبی روز شنبه در اختتامیه نخستین رویداد جوانی جمعیت افزود: باید تلاش کنیم با استفاده از همه ظرفیت‌های درون استانی قوانین مرتبط با جوانی جمعیت را با قید فوریت اجرا کنیم.

وی اظهار کرد: در سال‌های گذشته به دلیل کم‌توجهی دولت‌ها، سیاست‌های مرتبط با جوانی جمعیت به درستی اجرا نشد و نتوانستیم روند ازدیاد جمعیت را به درستی ادامه دهیم.

وی اظهار داشت: موضوع جوانی جمعیت مظلوم واقع شده در حالی که مهمترین مساله توجه به موضوع خانواده است.

دبیر ستاد حمایت از خانواده و جوانی جمعیت گلستان به برگزاری نخستین رویداد جایزه استانی «جوانی جمعیت» اشاره کرد و گفت: ۱۷۵ اثر به دبیرخانه این رویداد ارسال شد.

رجبی افزود: نخستین رویداد جایزه استانی «جوانی جمعیت» در گلستان با عنوان «سهم من از جوانی ایران» با رویکرد رشد ازدواج و فرزندآوری در بخش‌های رسانه، نخبگان، مدیران، خانواده‌ها، سازمان‌های مردم نهاد، شرکت‌ها و موسسات خصوصی بود.

وی اظهار داشت: قابلیت‌های پذیرش آثار در این رویداد شامل نقاشی، کلیپ، عکس، پژوهش، مقاله، پوستر و طراحی گرافیک، انمیشن، موشن‌گرافیک، ایده‌ها و نظرات کاربردی، شعر و جملات کوتاه و تاثیرگذار بود و آثار برتر این رویداد استانی به مرحله ملی رویداد راه یافتند.

وی بیان کرد: این رویداد براساس ماده ۱۹ قانون جوانی جمعیت برگزار شد که تحقق سیاست‌های ابلاغی در حوزه خانواده و جمعیت، تشویق به فرزندآوری و حمایت از عوامل تحکیم و تقویت بنیان خانواده از اهداف برگزاری این آن بود.

رویداد جایزه جوانی جمعیت گلستان با عنوان «سهم من از جوانی ایران» با رویکرد رشد ازدواج و فرزندآوری در بخش‌های رسانه، نخبگان، مدیران، خانواده‌ها، سازمان‌های مردم نهاد، شرکت‌ها و موسسات خصوصی ارزیابی شد.

گلستان مطابق سرشماری نفوس و مسکن سال ۱۳۹۵، یک میلیون و ۸۶۹ هزار نفر جمعیت متشکل از اقوام و مذاهب مختلف در ۳۴ نقطه شهری و هزار و ۷۵ روستا دارد که ۴۲ پایگاه خبری، ۱۳۶ دفتر رسانه‌ای شامل خبرگزاری، نشریه چاپی و الکترونیکی و ۱۶۵ نماینده نشریه سراسری در این استان شمالی فعال دارند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha