کد خبر 201712
۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۲

سرپرست وزارت آموزش و پرورش: فارس در کارهای فرهنگی در سطح کشور پیشتاز است

سرپرست وزارت آموزش و پرورش: فارس در کارهای فرهنگی در سطح کشور پیشتاز است

سرپرست وزارت آموزش و پرورش گفت: استان فارس در کار فرهنگی در سطح کشور پیشتاز است و آموزش و پرورش فارس همواره تعامل بسیار خوبی با دانشگاه فرهنگیان دارد.

به گزارش گروه استان های حیات؛ رضا مراد صحرایی در سفر به استان فارس به منظور حضور در اجلاسیه کشوری نماز دانش آموزی در دیدار با نماینده ولی فقیه در فارس و امام جمعه شیراز، اظهار کرد: اهمیت کار اصیل فرهنگی بسیار والاست و کارهایی مانند نماز در صدر کارهای اصیل و دارای اثرات و برکات کم نظیری است.

وی ادامه داد: اگر نماز در مدارس به خوبی کار شود بچه ها خودشان در منزل نماز می خوانند.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش با تاکید بر اینکه نماز در کارها برکت می اندازد، یادآور شد: نماز تذکره است چرا که ورود به هر خوبی از طریق نماز میسر است.

صحرایی گفت: خدمت فرهنگی مهم است اما کار فرهنگی مهم تر است و نماز کار فرهنگی است.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش بیان کرد: آموزش و پرورش ظرفیت بالایی در فرهنگ سازی دارد به طوری‌که بیش از ۷۳۰ روابط عمومی آموزش و پرورش در سطح کشور داریم.

صحرایی، تعامل و همدلی را ظرفیتی عظیم در بحث فرهنگ سازی برشمرد و افرود: خوشبختانه عملکرد در دولت سیزدهم به گونه ای است که رهبر معظم انقلاب فرمودند به این آموزش و پرورش امیدوارم.

وی ادامه داد: ابلاغ سیاست های تربیت اسلامی به سران سه قوه، نشان از اهمیت مقوله تربیت و مسئولیت سایر دستگاه‌ها نسبت به امر تربیت در کنار آموزش و پرورش دارد.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش گفت: اتفاقات خوبی در سند تحول بنیادین افتاده است و نگارش مدرسه ای هم تدوین شده است.

صحرایی افزود: در این دولت آموزش و پرورش در اولویت قرار دارد و در دیدار اخیر رهبر معظم انقلاب فرمودند مدرسه باید اولویت اول آموزش و پرورش در اجرای طرح و برنامه ها باشد.

وی اضافه کرد: اگر در مدرسه هزینه نکنیم بعدا باید برای پیشگیری از آسیب ها هزینه های سنگینی را پرداخت کنیم.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش بیان کرد: همواره خطبه‌های ائمه جمعه مثل یک تشدید کننده به نظام اسلامی جان می دهد و یک سرمایه است.

اگر ایمان و تقوی یک مدیر مشکل داشته باشد نمی تواند مشکلات را رفع کند

نماینده ولی فقیه در فارس و امام جمعه شیراز نیز در این دیدار گفت: بر اساس آیات قرآن که خطاب به مومنان می فرماید مشکلاتی که در جامعه وجود دارد ممکن است ناشی از باورهای ضعیف ما و یا اقدامات ما باشد.

آیت الله لطف الله دژکام افزود: اگر ایمان و تقوی یک مدیر مشکل داشته باشد نمی تواند مشکلات را رفع کند و کارش اثری نخواهد داشت بنابراین اگر در ایمان افراد ضعفی وجود داشته باشد اهداف محقق نمی شود.

وی اظهار کرد: در بحث سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، استان فارس پیشرو بوده است و در همین راستا راهکار استانی سند در این استان تدوین شده است.

امام جمعه شیراز تصریح کرد: اساتید دانشگاه در بحث فرهنگ سازی نقش مهمی دارند لذا در انتخاب اساتید باید بسیار دقت شود.

وی ادامه داد: باید تلاش کنیم شأن معلم حفظ شود و همچنین ظاهرمعلم متناسب با شأن معلمی باشد.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس نیز از همکاری وزارت آموزش و پرورش در برگزاری اجلاسیه سراسری نماز تقدیر کرد و گفت: مخاطب اصلی ما در این اجلاسیه دانش آموزان هستند.

محمد خلیل عسکری افزود: اقامه نماز جماعت، گفتمان دینی، بهار بندگی و اجرای طرح شهید محمدی تحت عنوان سه میم شامل مسجد، مدرسه و منزل از جمله اهداف این اجلاسیه است.

عسکری گفت:این اجلاسیه به نوعی اجرای بندی از سند تحول در قالب طرح سه میم است لذا از سال قبل برنامه های دوشنبه های مسجد محور را در دست اجرا داریم.

وی افزود: در حوادث پاییز با رهنمودهای رهبری توانستیم از ظرفیت اجلاسیه با جنگ ترکیبی دشمن مقابله کنیم.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس ادامه داد: از سال گذشته در راستای فرمایشات رهبر معظم انقلاب برنامه هایی با عنوان شیراز تحول ساز شروع کرده ایم.

عسکری اضافه کرد: در خصوص دانشگاه فرهنگیان تلاش کردیم ظرفیت های پذیرش را کامل کنیم و فضاهای پردیس دانشگاه را سامان دهیم.

وی خاطرنشان کرد: در سال جدید تحصیلی به بیش از ۵ هزار و ۸۰۰ معلم نیاز داریم. همچنین نیازمند تخصیص فضای متناسب به دانشگاه فرهنگیان هستیم.

وی گفت: در سوم خرداد، همایش مدیران آموزش و پرورش استان بعد از انقلاب برگزار خواهیم کرد.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس افزود: در راستای تعامل بیش از پیش دانش آموزان ما با دانش آموزان کشورهای اسلامی و همسایه، متقاضی میزبانی مسابقات فوتبال دانش آموزان کشور های اسلامی هستیم.

وی عنوان کرد: در بحث گزینش ها و جذب معلمان جدید با ساز و کارهای جدید و متناسب با گفتمان انقلاب اسلامی عمل خواهیم کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha