کد خبر 201701
۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۵

حمایت مشاور امنیتی بایدن از حملات صهیونیست‌ها به نوار غزه

حمایت مشاور امنیتی بایدن از حملات صهیونیست‌ها به نوار غزه

مشاور امنیت ملی کاخ سفید در تماس تلفنی با مشاور امنیت داخلی تل‌آویو، بر حمایت آمریکا از امنیت رژیم صهیونیستی و آنچه که «حق دفاع از خود در برابر حملات موشکی» از نوار غزه توصیف شده، تاکید کرد.

به گزارش گروه بین الملل حیات؛ دولت آمریکا بامداد پنجشنبه از تماس تلفنی «جِیک سالیوان» مشاور امنیت ملی کاخ سفید با «تساحی هانقبی» مشاور امنیت داخلی رژیم موقت صهیونیستی خبر داد.

کاخ سفید طی بیانیه‌ای با اعلام این خبر گفت که سالیوان با هانقبی درباره وضعیت نوار غزه و تبادل آتش بین گروه‌های مقاومت با رژیم تروریست صهیونیستی گفتگو کرده است.

بر این اساس، مشاور امنیت ملی کاخ سفید مانند همیشه با چشم‌پوشی از جنایات و کودک‌کُشی اشغالگران صهیونیست علیه مردم فلسطین، «بر حمایت قاطع دولت آمریکا از امنیت اسرائیل و همچنین حق آن برای دفاع از خود در برابر حملات موشکی بی‌رویه» تاکید کرد.

در ادامه این بیانیه آمده است: «سالیوان همچنین به ادامه تلاش‌های منطقه‌ای برای میانجی‌گری جهت آتش‌بس اشاره و بر لزوم کاهش تنش‌ها و جلوگیری از تلفات بیشتر تاکید کرد».

این تماس تلفنی در حالی انجام شده که ساعتی پیش حمله موشکی رژیم صهیونیستی به آپارتمانی در خان‌یونس، به شهادت ۳ فلسطینی و زخمی شدن چند نفر دیگر منجر شد.

رسانه‌های فلسطینی تایید کردند «علی حسن غالی» از اعضای شورای نظامی «سرایا القدس» شاخه نظامی جهاد اسلامی و برادر او «محمود غالی» و یک نفر دیگر در حمله به خان‌یونس به شهادت رسیدند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha