کد خبر 201410
۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۷

افزایش ۲ تا ۳ برابری بودجه پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی زنجان

افزایش ۲ تا ۳ برابری بودجه پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی زنجان

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زنجان گفت: بر اساس نتایج اعلام شده از سوی نظام بین‌المللی رتبه‌بندی سایمگو، رتبه دانشگاه علوم پزشکی زنجان در بین ۷۰ دانشگاه و دانشکده علوم پزشکی کشور از ۲۸ در سال ۲۰۲۱ به ۱۲ در سال ۲۰۲۲ رسیده است که نشان‌دهنده ۱۶ رتبه ارتقا است.

به گزارش گروه استانن های حیات؛  به نقل از روابط‌عمومی دانشگاه علوم‌پزشکی استان، حسن بختیاری شامگاه روز گذشته (۱۸ اردیبهشت‌ماه) در مراسم روز استاد که در مرکز همایش‌های بین‌المللی روزبه و در جمع اساتید و اعضای هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی زنجان برگزار شد، اظهار کرد: اخذ مجوز ۱۳ رشته در مقاطع مختلف اعم از فوق‌تخصصی، تخصصی و Ph.D از جمله اقداماتی است که به منظور ارتقای حوزه آموزش و پژوهش طی یک سال گذشته در این دانشگاه صورت گرفته است و رشته‌ روانشناسی بالینی در مقطع Ph.D و رشته ایمونولوژی در مقطع کارشناسی ارشد در دفترچه کنکور امسال وارد شده است و رشته‌های دیگر نیز در مراحل مختلف بازدید بورد و ارزیابی قرار دارند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زنجان با بیان اینکه با وجود اضافه شدن رشته‌های متعدد تحصیلی در این دانشگاه طی سنوات گذشته، فضای آموزشی به طور متناسب افزایش نیافته است، تصریح کرد: افزایش فضای فیزیکی و همچنین تاسیسات آموزش پزشکی دانشگاه زنجان قطعا در برنامه‌ پیگیری‌ها قرار دارد.

وی با اشاره به کمبود فضای آموزشی بالینی در این دانشگاه، گفت: با بهره‌برداری از مرکز آنکولوژی بیمارستان ولیعصر (عج) در اواخر سال گذشته و انجام مراحل تکمیلی پروژه‌هایی از جمله بیمارستان سوانح سوختگی و بیمارستان روانپزشکی رجب‌علی مقدم در سال‌جاری، این مشکل به طرز چشمگیری مرتفع می‌شود.

بختیاری از آغاز عملیات مقاوم‌سازی و بهینه‌سازی دانشکده قدیم پرستاری دانشگاه خبر داد و افزود: تلاش می‌کنیم ساختمان‌های دانشکده پرستاری و دانشکده بهداشت که سال‌ها بلاتکلیف بود، از طریق مولدسازی و جذب منابع، در سال‌جاری به مرحله عملیاتی برسد.

وی ادامه داد: ایجاد مرکز آزمون در دانشگاه علوم پزشکی زنجان از نیازهای اصلی این دانشگاه بوده که در حال پیگیری است.

این مسئول با بیان اینکه پروژه پارک علم و فناوری دانشگاه در مراحل نهایی قرار دارد، اظهار کرد: آزمایشگاه جامع تحقیقاتی یکی از نیازهای دانشگاه است که پیگیری خواهد شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زنجان با اشاره به افزایش ۲ تا ۳ برابری بودجه پژوهشی دانشگاه، گفت: با این افزایش، معوقاتی چون حق‌الزحمه استاد راهنما و داوری پایان‌نامه‌ها تسویه و حق‌الزحمه‌ای به عنوان پاداش مقاله برای اساتید، تعیین شد.

وی ماموریت‌گرایی را از موضوعات مهمی دانست که به منظور بهره‌گیری از ظرفیت دانشکده‌ها باید پیگیری شود و افزود: دانشگاه علوم پزشکی زنجان از دانشکده‌های توانمندی برخوردار است و قطعا در سال‌جاری از پتانسیل آنها استفاده خواهد شد.

بختیاری با بیان اینکه در سال گذشته برگزاری آزمون جامع علوم پایه پزشکی و دندانپزشکی کشور به دانشگاه علوم پزشکی زنجان واگذار شد، اظهار کرد: موفقیت در برگزاری این آزمون، نشان از توان بالای علمی و اجرایی دانشگاه دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha