کد خبر 201280
۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۸

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان عنوان کرد

داشتن جامعه موفق مستلزم توجه دولت‌ها به آموزش و پرورش

داشتن جامعه موفق مستلزم توجه دولت‌ها به آموزش و پرورش

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان گفت: اگر دولت و مسئولین می‌خواهند در آینده دانش‌آموزان به عنوان پدر و مادر و نیروی موفق در جامعه نقش آفرینی کنند، باید نگاه ویژه‌ای به آموزش و پرورش و نظام تعلیم و تربیت داشته باشند.

به گزارش گروه استان های حیات؛ رضا رضایی ۱۸ اردیبهشت ماه در مراسم سپاس معلم در آموزش و پرورش ناحیه یک کرمان با تبریک هفته گرامیداشت مقام معلم اظهار کرد: امیدوارم بتوانیم با مهارت آموزی، علم آموزی و آگاهی بخشی به نسل نوجوان و جوان در ساختن نسلی متعهد و کارآمد برای آینده کشور موفق باشیم.

وی بیان کرد: همه کشورهای توسعه یافته به استعدادهای بالقوه دانش آموزان خود متناسب با نیاز کشور توجه ویژه‌ای دارند و در راستای شکوفایی این استعدادها متناسب با بازار کار و ظرفیت‌های طبیعی و غیرطبیعی کشورشان برنامه‌ریزی کرده‌اند که نتیجه آن توسعه یافتگی است.

رضایی گفت: اگر دولت و مسئولین  می‌خواهند دانش‌آموزان در آینده به عنوان پدر و مادر و نیروی موفق در جامعه نقش آفرینی کنند، باید نگاه ویژه‌ای به آموزش و پرورش و نظام تعلیم و تربیت داشته باشند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان با اشاره به شکل‌گیری سازمان ملی کودک در سطح وزارت آموزش و پرورش گفت: آموزش فرزندان ایران اسلامی از بدو تولد تا پایان ۱۸ سالگی به آموزش و پرورش واگذار شده و امیدواریم که بتوانیم با نقش‌آفرینی خود در راستای تحقق تربیت نسلی متعهد و متفکر برای آینده کشور گام برداریم.

وی با بیان اینکه تربیت در دوران کودکی مانند طرحی است که به سنگ نقش می‌بندد، گفت: اگر در دوران ابتدایی به جنبه‌های مختلف اجتماعی، تربیتی و آموزشی دانش آموزان توجه شود برای سال‌های سال بسیاری از مشکلات پیش روی جامعه به ویژه آسیب‌های اجتماعی به حداقل می‌رسد.

رضایی با اشاره به اینکه سند تحول بنیادین آموزش و پرورش مبنای تمامی برنامه‌ها و فعالیت‌های آموزش و پرورش استان است، اظهار کرد: توجه به ساحت‌های سند تحول بنیادین ضرورتی انکارناپذیر در راستای تربیت نسلی در تراز نظام جمهوری اسلامی ایران است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان با بیان اینکه اجرای سند تحول بنیادین در تمامی سطوح آموزش و پرورش مهمترین مطالبه مقام معظم رهبری از وزارت آموزش و پرورش در ۱۲ اردیبهشت ماه ۱۴۰۲ بود، گفت: اداره کل آموزش و پرورش استان کرمان در راستای لبیک به مطالبه مقام معظم رهبری از تمامی صاحب نظران، اندیشمندان، اساتید دانشگاه و حوزه و مولفین کتب درسی جهت تدوین نقشه اجرایی سازی سند تحول بنیادین دعوت کرده و امیدواریم که نقشه اجرایی سازی سند تحول بنیادین در استان کرمان به عنوان پایلوت کشوری طراحی و در اختیار معلمان سراسر کشور قرار گیرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha