کد خبر 201248
۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۰

کارشناس انرژی در گفتگو با «حیات» بیان کرد؛

انرژی خریداری شده از نیروگاهها با قیمت واقعی نیست/ امکان تعطیلی نیروگاه «زیست توده» تهران و «زباله‌سوز» کهریزک

انرژی خریداری شده از نیروگاهها با قیمت واقعی نیست/ امکان تعطیلی نیروگاه «زیست توده» تهران و «زباله‌سوز» کهریزک

مرادی با عنوان این مطلب که درصد بالایی از نیروگاههای کشور در خطر تعطیلی به سر می‌برند، گفت: نیروگاه «زیست توده» تهران و «زباله سوز کهریزک» به علت عدم حمایت لازم از سوی وزارت نیرو در شرف تعطیلی است.

«حسن مرادی» کارشناس انرژی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی حیات، با اشاره به عدم حمایت لازم از نیروگاهها، گفت: متاسفانه انرژی خریداری شده از نیروگاهها با قیمت واقعی نبوده و این امر زمینه‌ساز مشکلات متعددی برای نیروگاهها و فعالان این حوزه در کشور شده است.

این کارشناس انرژی تاکید کرد: نیاز است دولت انرژی را با قیمت واقعی خریداری کند تا نیروگاهها توان و بستر اقتصادی لازم را برای ادامه فعالیت خود داشته باشند.

وی در ادامه با اشاره به نیاز مدیریت انرژی در سطح کلان از سوی مسئولین، بیان کرد: همچنان بیشترین نیاز کشور از سوخت فسیلی تامین می‌شود و شاهد تولید و استفاده حداقلی از انرژی‌های تجدید پذیر خورشیدی و زیست محیطی هستیم و اجرا کنندگان طرح‌های نیروگاهی در این خصوص گله‌مند بوده و معتقد هستند که بودجه‌ای حداقلی و با تاخیر در این خصوص به آنها پرداخت می‌شود که کفاف هزینه‌های این نیروگاهها را نمی‌دهد.

مرادی با عنوان این مطلب که درصد بالایی از نیروگاههای کشور در خطر تعطیلی به سر می‌برند، تصریح کرد: نیروگاه «زیست توده» تهران و «زباله سوز کهریزک» به علت عدم حمایت لازم از سوی وزارت نیرو در شرف تعطیلی است. در ادامه اگرچه دولت انرژی را به قیمت ارزان در اختیار مصرف‌کنندگان قرار می‌دهد، اما نیاز است که برای حمایت لازم از نیروگاهها، انرژی خریداری شده از سوی دولت به قیمت واقعی انجام شود تا نیروگاهها توان پرداخت هزینه‌های لازم و ادامه حیات را داشته باشند.

این کارشناس انرژی با تاکید بر اینکه ایران دارای بهترین منابع برای تامین و تولید انرژی است، گفت: نرخ خریداری شده از سوی دولت در خصوص انرژی‌های فسیلی شاید واقعی‌تر به نظر رسیده و به‌صرفه باشد، اما در خصوص نیروهای تجدید پذیر این اتفاق با قیمت و حمایت حداقلی از سوی وزارت نیرو و صورت گرفته که این این امر باعث از بین رفتن انگیزه برای سرمایه‌گذاری در این حوزه و تاسیس نیروگاههای جدید خواهد شد.

انرژی خریداری شده از نیروگاهها با قیمت واقعی نیست/ امکان تعطیلی نیروگاه «زیست توده» تهران و «زباله‌سوز» کهریزک

وی در پایان اظهار کرد: با توجه به مصرف بالای انرژی در مصارف خانگی و صنعتی، نیاز است با در نظر گرفتن راهکارهای کارشناسی و علمی از سوی وزارت نیرو و کارشناسان این امر، تمهیدات لازم در این خصوص صورت بگیرد تا در فصل گرما با حداقل مشکلات در زمینه انرژی مواجه شویم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha