کد خبر 201130
۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۵

اجرای ۱۵۰ ویژه‌ برنامه به مناسبت هفته بسیج سازندگی در استان مرکزی

اجرای ۱۵۰ ویژه‌ برنامه به مناسبت هفته بسیج سازندگی در استان مرکزی

جانشین فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی از اجرای ۹۵ عنوان برنامه و ۱۵۰ ویژه‌ برنامه در استان از ۱۷ تا ۲۳ اردیبهشت ماه در استان خبر داد.

به گزارش گروه استان های حیات؛ سرهنگ محمدرضا عسگری، روز گذشته، ۱۶ اردیبهشت، در نشست با خبرنگاران که به منظور تشریح برنامه‌های هفته بسیج سازندگی برگزار شد، انقلاب اسلامی را انقلابی مردمی دانست و با اشاره به اینکه دشمن از تمام توان خود برای جدا کردن مردم از اعتقادات و مبانی الهی استفاده می‌کند، اظهار کرد: دشمن از ابتدای انقلاب تاکنون جنگ پیچیده‌ای علیه ملت ایران در عرصه‌های تربیتی، اجتماعی، فرهنگی، سیاسی و .. به راه انداخته است تا مقاومت مردم را بشکند.

وی ادامه داد: دشمن از ابزار رسانه به نفع خود برای ایجاد چالش استفاده می‌کند، اما ملت ایران با تمام ظرفیت به میدان آمد تا دشمن خیالات باطل را از ذهن خود پاک کند.

وی با اشاره به اینکه ارتقای توانمندی گروه‌های جهادی همواره در دستور کار است، اضافه کرد: محرومیت‌زدایی در عرصه‌های فرهنگی، عمرانی، تربیتی، اجتماعی، مرمت و بازسازی و رفع بحران‌ها همچون آب‌رسانی به مناطق محروم اولین و مهم‌ترین تکلیف گروه‌های جهادی برای خدمت‌رسانی است.

عسگری با تاکید براینکه مبنای کار گروه‌های جهادی توانمندسازی است، اضافه کرد: گروه‌های جهادی با استفاده از ظرفیت‌های مردمی مشکلات را حل کرده و درصدد رفع محرومیت در مناطق محروم برآمدند. این گروه‌ها در احیا و بازسازی کارگاه‌ها و صنایع کوچک نقش حمایتی دارند.

وی با اشاره به اینکه آبرسانی به سه منطقه روستایی با تنش آبی بالا، افتتاح کارگاه‌های اشتغال‌زایی، پرداخت تسهیلات از سوی ۷۵۹ صندوق قرض‌الحسنه، توزیع بسته‌های مؤمنانه و معیشتی و توزیع غذای گرم بین محرومان از برنامه‌های اجرایی در هفته بسیج سازندگی است، ادامه داد: برگزاری رزمایش جهادگران امیدآفرین، دیدار جهادگران با فرمانداران، اعطای جهیزیه به نوعروسان به ارزش ۱۰ میلیارد ریال و برگزاری کاروان رسانه برای بازدید از فعالیت جهادگران در عرصه‌های مختلف از دیگر برنامه‌های پیش‌بینی شده در هفته بسیج سازندگی است.

عسگری با بیان این نکته که فرهنگ‌سازی شیوه زندگی از دیگر برنامه‌های گروه‌های جهادی است، گفت: با توجه به گرمای هوا تعمیر لوازم خانگی به ویژه کولر توسط گروه‌های جهادی انجام می‌شود و افراد با ارسال شماره پیامک ۶۶۰۰۰۸۶۰۱۷ می‌توانند نسبت به تعمیر لوازم خانگی خود اقدام کنند. همچنین احداث، مرمت و بازسازی ۳۰ واحد مسکونی مددجویان بهزیستی و کمیته امداد، لایروبی قنوات، ساخت استخر ذخیره آب در روستاهای محروم، ساخت مدارس ۲ و ۳ کلاسه، فضاسازی، نوسازی و زیرسازی مدارس از دیگر برنامه‌های اجرایی است.

وی از بهره‌برداری ۲۹ واحد مسکونی سیل‌زدگان، دیدار اعضای بسیج سازندگی با نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه، گلباران گلزار شهدا، اعزام های تخصصی به مناطق مختلف، برپایی میزهای خدمت در کل استان، اعزام گروه‌های تخصصی پزشکی با ویزیت رایگان به مناطق محروم به عنوان مهم‌ترین برنامه‌های هفته بسیج سازندگی خبر داد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha