کد خبر 228096
۳۰ آبان ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۹

ارائه تسهیلات اشتغال زایی به ۷۰۰ نفر از متقاضیان توسط بسیج قم

ارائه تسهیلات اشتغال زایی به ۷۰۰ نفر از متقاضیان توسط بسیج قم

مسئول سازمان بسیج سازندگی استان قم از ارائه تسهیلات اشتغال زایی به ۷۰۰ نفر از متقاضیان پس از پشت سر گذاشتن دوره های توانمندسازی خبر داد.

به گزارش گروه استان‌های حیات، سرهنگ علیرضا ایراندوست رییس سازمان بسیج سازندگی استان قم اظهار داشت: بسیج سازندگی در استان قم در حوزه های مختلف عمرانی، فنی و مهندسی، مرمت منازل نیازمندان، احیای قنات، آبخیزداری و لایه روبی و کانال کشی و عرصه های دیگر محرومیت زدایی اقداماتی انجام داده است.

مسئول سازمان بسیج سازندگی استان قم گفت: آبرسانی به ۲۰ روستای دارای تنش آبی واقع در بخش کهک و روستاهای مستقر در جاده قم-تهران از جمله اقدامات دیگر سازمان بسیج سازندگی قم بوده است.

ایراندوست گفت: انجام آسفالت راه های روستایی و همچنین بین مزارع، مرمت راه های روستاهای قمرود که در سیل اخیر دچار آسیب شدند نیز از دیگر محورهای فعالیت های سیج سازندگی استان قم بود.

وی بیان داشت: در عرصه اشتغال زایی نیز موضوع توانمندسازی و آموزش متقاضیان جهت دریافت وام های تبصره ماده ۱۸ که از طریق بسیج واگذار می شود دنبال شده و تاکنون ۷۰۰ نفر موفق به دریافت این تسهیلات شدند.

مسئول سازمان بسیج سازندگی استان قم افزود: فعالیت های جهادی از سوی گروه های مختلف جهادی استان قم در عرصه های پزشکی، کشاورزی، دامپزشکی، عمرانی، آزادی زندانیان جرایم غیر عمد در استان قم صورت می گیرد.

ایراندوست بیان داشت: بسیج سازندگی قم بر روی ۱۱ خوشه اصلی صنعتی و نیمه صنعتی کار کرده که کفش، چرم، انگشتر، تولید عسل از جمله آنان است و متقاضیانی که در این زمینه می‌خواهند فعالیت کنند بعد از گذراندن آموزش های لازم تسهیلات کسب و کار به آنان داده می شود.

راه اندازی مرکز آموزش‌های تخصصی و کاربردی میعاد نور

وی با اشاره به راه اندازی مرکز آموزش‌های تخصصی و کاربردی میعاد نور گفت: این مرکز زیر نظر سازمان بسیج سازندگی سپاه استان قم در راستای توانمندسازی و ارائه آموزش‌های تخصصی به گروه‌های جهادی، بسیجیان، اعضای صندوق‌های قرض الحسنه و عموم مردم است که با همکاری سازمان فنی حرفه‌ای استان قم ایجاد شده است.

مسئول سازمان بسیج سازندگی سپاه امام علی بن ابی‌طالب (ع) ابراز داشت: مرکز آموزش‌های تخصصی و کاربردی میعاد نور دارای ۴ کارگاه آموزشی است و به همه افراد شرکت کننده در این دوره ها گواهی و تسهیلات کارآفرینی اعطا می‌شود.

وی بیان داشت: مرکز آموزش‌های تخصصی و کاربردی میعاد نور در رشته‌های مختلف اعم از فناوری اطلاعات، الکترونیک، امور مالی و بازرگانی، معماری و ساختمان، صنایع پوشاک و هنرهای تجسمی، انگشترسازی، قالی بافی، خیاطی و سایر رشته‌ها ارائه می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha