کد خبر 201074
۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۰۹:۲۱

فرماندار بیله سوار:

۴ هزار میلیارد تومان خسارت به دیمزارهای بیله‌سوار وارد شده است

۴ هزار میلیارد تومان خسارت به دیمزارهای بیله‌سوار وارد شده است

فرماندار بیله‌سوار گفت: خشکسالی در سال جاری بیش از ۴ هزار میلیارد تومان خسارت به دیمزارهای شهرستان مرزی بیله‌سوار وارد کرده است.

به گزارش گروه استان های حیات؛ صاحبعلی اصغری شامگاه شنبه در جلسه بررسی آخرین وضعیت خشکسالی با حضور معاون وزیر جهاد کشاورزی در فرمانداری بیله سوار اظهار کرد: ۹۰ تا ۱۰۰ درصد اراضی زراعی دیم شهرستان بیله سوار خسارت دیده که عمده زراعت این شهرستان نیز در اراضی دیم انجام می‌شود.

وی از بیله سوار به عنوان انبار غله استان اردبیل یاد و خاطرنشان کرد: به نظر می‌رسد این انبار غله امسال خالی بماند.

فرماندار بیله سوار افزود: ۹۰ هزار هکتار از اراضی دیم این استان خسارت ۱۰۰ درصدی دیده اند و تنها در اراضی آبی این شهرستان امکان برداشت محصول در ماه آینده فراهم می‌آید.

اصغری ادامه داد: با دستور معاون وزیر جهاد کشاورزی و مدیرعامل صندوق بیمه محصولات کشاورزی قرار است ارزیابی نهایی از میزان خسارت به کشاورزان شهرستان انجام شده و جبران خسارت را تا ۴۳ درصد اراضی تحت پوشش بیمه شاهد باشیم.

وی گفت: به دلایل مختلف ۴۳ درصد صاحبان اراضی دیم شهرستان بیله سوار محصولات خود را تحت پوشش بیمه نبرده اند که این خود مشکلاتی را در پرداخت غرامت و جبران خسارت رقم خواهد زد.

فرماندار بیله سوار ضریب نفوذ بیمه را در این شهرستان ۵۷ درصد اعلام و تصریح کرد: در استان این ضریب ۴۰ درصد است.

اصغری گفت: امیدواریم این سفر و بررسی کارشناسی خسارت ناشی از خشکسالی به جبران خسارت در کوتاه‌ترین زمان منجر شده و شاهد رفع مشکلات و دغدغه‌های زارعین باشیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha