کد خبر 224546
۸ آبان ۱۴۰۲ - ۱۷:۰۵

خسارت ۸۰ درصدی بلایای طبیعی به باغات سیب اهر

خسارت ۸۰ درصدی بلایای طبیعی به باغات سیب اهر

مدیر جهاد کشاورزی اهر از خسارت ۸۰ درصدی بلایای طبیعی به باغات سیب این شهرستان خبر داد.

به گزارش گروه استانی حیات؛ علی نجفی مدیر جهاد کشاورزی اهر اظهار کرد: شهرستان اهر یکی از قطب‌های مهم تولید سیب سردرختی در آذربایجان شرقی است که متاسفانه امسال با توجه به وقوع بلایای طبیعی از جمله سیل، تگرگ، سرمازدگی، خشکسالی، کم آبی و … بیش از ۸۰ درصد محصولات سیب سردرختی خسارت دیدند.

وی افزود: اکنون بیشتر محصول سیب اهر به صورت قطعات ریز و یا بادریز به فروش می‌رسند و از کیفیت مطلوبی برخوردار نیستند. 

وی با اشاره به این‌که امسال در اثر وقوع بلایای طبیعی ۱۰۰ درصد محصولات باغی شهرستان اهر دچار خسارت شدند، گفت: متاسفانه با توجه به خسارت‌های وارده به محصولات، کشاورزان اهری در حوزه کشاورزی و باغی بهره کافی از زراعت و باغداری را نبرده‌اند و امیدواریم مسئولان استانی و شهرستانی برای کمک به کشاورزان و باغداران همت مضاعف داشته باشند.

نجفی با تاکید بر این‌که اهر باید به عنوان پایلوت کشت قراردادی تعیین شود، افزود: با انجام این کار و اعطای بذر به کشاورزی، علاوه بر جبران خسارت در رونق تولید و اقتصاد خانواده‌ها و کشور نیز گام‌های مهم برداشته خواهد شد. 

وی هم‌چنین از خسارت ۸۵ درصدی بلایای طبیعی به محصول گندم شهرستان اهر نیز خبر داد و افزود: در اثر این خسارت تنها ۱۲ هزار تن گندم امسال برداشت شد در حالی که باید بیش از ۸۰ هزار تن برداشت محصول داشتیم.

وی گفت: اکنون در شهرستان اهر ۲۰ هزار بهره بردار بوده و چندین هزار نفر نیز به باغداری و زراعت مشغول هستند و از این طریق ۹۹ درصد مواد غذایی این شهرستان را در حوزه کشاورزی تامین می‌کنند.

مدیر جهادکشاورزی اهر افزود: اگر شیوه کاشت و برداشت با رعایت اصول فنی و کارشناسی انجام گیرد، علاوه بر ارتقای در بهره وری و بازدهی بیشتر محصولات کشاورزی، افزایش سطح کیفی و رونق اقتصادی و معیشتی در این شهرستان را شاهد خواهیم بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha