کد خبر 200705
۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۴

میرهاشم موسوی خبر داد؛

افزایش 1.7 میلیون نفری تعداد بیمه شدگان در دولت سیزدهم

افزایش 1.7 میلیون نفری تعداد بیمه شدگان در دولت سیزدهم

مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی با اشاره به اینکه در دولت سیزدهم تاکنون بیش از 1.7 میلیون نفر به تعداد کل بیمه‌شدگان اضافه شده است، گفت: این افزایش نشان از بهبود شرایط کسب و کار و به‌تبع آن ایجاد منابع پایدار برای مدیریت چالش‌های صندوق دارد.     

به گزارش گروه اجتماعی حیات، میرهاشم موسوی مدیرعامل سازمان تامین‌اجتماعی با ابراز امیدواری نسبت به آثار اقدامات انجام شده در دو سال اخیر گفت: دولت مردمی و مجلس انقلابی در مورد بازپرداخت حدود ۱۸۰ هزار میلیارد تومان از مطالبات انباشته سازمان تأمین‌اجتماعی در سال‌های ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ همکاری خوبی انجام دادند. پرداخت این مطالبات برخلاف دوره‌های پیش از مسیر واگذاری سهام شرکت‌های مناسب صورت پذیرفت و به‌منظور پیشگیری از انباشت بدهی دولت، در سال جاری نیز پرداخت حداقل ۷۰ هزار میلیارد تومان از مطالبات سازمان در قانون بودجه پیش‌بینی شده، که این موضوع عامل مهمی در پایدارسازی صندوق خواهد بود.

موسوی در ادامه برنامه‌های دوره‌ای نظارتی از حوزه‌های مختلف عملکردی این سازمان؛ در بازدید از معاونت درمان این سازمان که با حضور ویدئوکنفرانسی مدیران درمان تأمین‌اجتماعی استان‌ها برگزار شد، با اشاره به اینکه توسعه خدمات درمانی به لحاظ کمی و کیفی، مدیریت مصارف در حوزه‌های مختلف به‌ویژه درمان و رسیدگی دقیق به اسناد پزشکی، از جمله موضوعات مهمی است که باید در بخش درمان تأمین‌اجتماعی مورد توجه قرار گیرد، افزود: در درمان مستقیم، متناسب با نیازها و مشکلات، به توسعه خدمات و ظرفیت‌های درمانی نیاز داریم. واقعیت آن است که درمان مستقیم به جهت رایگان بودن و کیفیت خدمت‌رسانی، هم برای سازمان و هم برای بیمه‌شدگان و بازنشستگان اهمیت حیاتی دارد.

مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی با اشاره به اینکه کیفیت و عمق خدمات درمانی باید بیش از پیش افزایش داشته باشد، گفت: یکی از رویکردهای مهم ما در حوزه درمان، توسعه ظرفیت‌های درمان مستقیم است هرچند همچنان اولویت خرید راهبردی را هم در دستور کار داریم. در مجموع تلاش داریم در حوزه درمان انعطاف‌پذیری داشته باشیم که بتوانیم خدمات درمانی مطلوبی به مردم ارائه کنیم. ایده راهبردی ما این است که حسب فرمایش و توصیه مقام معظم رهبری تا می‌توانیم دغدغه بیماری را از روی دوش بیماران برداریم.

وی افزود: با وجود چالش‌های مدیریت منابع؛ نه‌تنها در اجرای تعهدات سازمان به‌ویژه در زمینه پرداخت به‌موقع مستمری‌ها و نیز تأمین و ارائه خدمات درمانی، تعلل و تأخیری روی نداده بلکه توسعه خدمات با قوت ادامه داشته است. به‌نحوی‌که در سال گذشته 9500 میلیارد تومان برای توسعه ظرفیت‌های درمانی اختصاص یافت و در اسفند ماه، 78 پروژه به بهره‌برداری رسید یا عملیات اجرایی آنها آغاز شد. برای سال جاری نیز 11.5 هزار میلیارد تومان برای توسعه ظرفیت‌های درمان پیش‌بینی شده است.

موسوی با ابراز امیدواری نسبت به آثار اقدامات انجام شده در دو سال اخیر افزود: دولت مردمی و مجلس انقلابی در مورد بازپرداخت حدود ۱۸۰ هزار میلیارد تومان از مطالبات انباشته سازمان تأمین‌اجتماعی در سال‌های ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ همکاری خوبی انجام دادند. پرداخت این مطالبات برخلاف دوره‌های پیش از مسیر واگذاری سهام شرکت‌های مناسب صورت پذیرفت و به‌منظور پیشگیری از انباشت بدهی دولت، در سال جاری نیز پرداخت حداقل ۷۰ هزار میلیارد تومان از مطالبات سازمان در قانون بودجه پیش‌بینی شده، که این موضوع عامل مهمی در پایدارسازی صندوق خواهد بود.   

وی توسعه پوشش بیمه‌های اجتماعی را فرصتی طلایی برای رسیدن صندوق تأمین‌اجتماعی به پایداری توصیف کرد و گفت: تعداد افرادی که تحت پوشش بیمه‌های اجتماعی نیستند، یکی از فرصت‌های مهم فراروی تأمین‌اجتماعی است که با ایجاد اشتغال بیشتر و تلاش در جهت تحقق پوشش بیمه‌ای فراگیر، براساس سیاست‌های کلی تأمین‌اجتماعی ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری، منابعی پایدار را برای صندوق محقق می‌سازد.

مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی با اشاره به اینکه در دولت سیزدهم تاکنون بیش از 1.7 میلیون نفر به تعداد کل بیمه‌شدگان اضافه شده است، افزود: این افزایش نشان از بهبود شرایط کسب و کار و به‌تبع آن ایجاد منابع پایدار برای مدیریت چالش‌های صندوق دارد.     

وی همچنین گفت: در سال جاری به‌رغم همه محدودیت‌ها با حمایت دولت و شخص رئیس‌جمهور و نیز نمایندگان مجلس در زمینه بازپرداخت بدهی‌ها، نه‌تنها 106 هزار میلیارد تومان بدهی بانکی سازمان تأمین‌اجتماعی تسویه شد بلکه بی‌سابقه‌ترین افزایش سرمایه بانکی را در بانک رفاه با افزایش حدود 46 هزار میلیارد تومانی سرمایه این بانک و ارتقای شاخص کفایت سرمایه بانک شاهد بودیم.

مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی افزود: با توجه به انجام همه تعهدات سازمان در سال گذشته با رقمی بالغ بر 460 هزار میلیارد تومان که رقمی بی‌سابقه در اجرای تعهدات در نظام تأمین‌اجتماعی کشور است؛ در سال جاری نیز به‌واسطه رونق فضای کسب و کار و برنامه‌ریزی تحولی انجام شده، پیش‌بینی می‌کنیم با استمرار حمایت دولت مردمی سیزدهم و همگرایی بین همه دستگاه‌ها، تمامی تعهدات سازمان، به طور کامل تحقق خواهد یافت و ان‌شاءالله تمام خدمات و تعهدات را برای جامعه بیمه‌شده و بازنشستگان عزیز با کیفیت بهتری انجام خواهیم داد.

موسوی، کاهش پرداخت از جیب بیمه‌شدگان را از دیگر راهبردهای اساسی مورد توجه در بخش درمان سازمان تأمین‌اجتماعی توصیف کرد و گفت: هم در بخش درمان مستقیم و هم در بخش درمان غیرمستقیم، صیانت مالی از بیمه‌شدگان موضوعی بسیار مهم است. در برخی از بیماری‌ها، هزینه‌های خدمات سلامت بالاست که ما هر اندازه که می‌توانیم باید این هزینه‌ها را کنترل کنیم. کسی که بیماری صعب‌العلاج دارد و از محدودیت‌ها و عوارض بیماری رنج می‌کشد، این بیمار نباید در کنار عوارض و دردهای بیماری، نگران هزینه دارو و درمان هم باشد.

مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی با تأکید بر اینکه برای برخی از مردم حوزه درمان تأمین‌اجتماعی تنها امکان و تکیه‌گاه به هنگام بیماری است، گفت: در بخش درمان غیرمستقیم، سازمان تأمین‌اجتماعی به‌عنوان یک سازمان بیمه‌گر نباید به یک پرداخت‌کننده صرف هزینه‌ها تبدیل شود. ما امانتدار مردم هستیم و باید نسبت به امانت آن‌ها و نظارت بر کیفیت خدمت‌رسانی و تسهیل شرایط برای بیمه‌پردازان حساس باشیم.

مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی به پیشتازی این سازمان در اجرا و توسعه طرح نسخه الکترونیک نیز اشاره کرد و افزود: در این بخش با همکاری عزیزان حوزه درمان و بخش فناوری اطلاعات، ضریب پوشش خدمات الکترونیک به بیش از ۹۰ درصد و پایداری شبکه به سطح قابل اعتنایی رسیده است که امیدواریم این مقدمه، باعث تحقق هدف نهایی که تشکیل پرونده الکترونیک است، شود.

موسوی منابع انسانی و کادر درمانی بیمارستان‌ها و مراکز درمانی سازمان تأمین‌اجتماعی را اصلی‌ترین سرمایه این بخش معرفی کرد و افزود: در بخش درمان تأمین‌اجتماعی، کارکنانی بسیار زبده، متخصص و همراه داریم که در همه مقاطع ایثارگرانه خدمات ارائه می‌دهند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha