کد خبر 200499
۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۱

پیش بینی برداشت ۹۲۰ تُن گل محمدی در گلزارهای خراسان شمالی

پیش بینی برداشت ۹۲۰ تُن گل محمدی در گلزارهای خراسان شمالی

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی گفت: پیش بینی می شود از سطح ۴۶۰ هکتار حدود 920 تُن گل محمدی برداشت شود.

به گزارش گروه استان های حیات؛ محمد عفتی با بیان اینکه برداشت گل محمدی از سطح گلزارهای استان درشهرستان مانه و سملقان، اسفراین و بخش هایی از بجنورد آغاز شده ، افزود: حدود ۲ تن گل تَر در هر هکتار از گلزارهای استان برداشت می شود که بر اساس برآوردها؛ میزان تولید در مقایسه با سال گذشته حدود ۴۰ درصد افزایش خواهد یافت.
به گفته وی : قیمت هر کیلوگرم گل محمدی در استان ۵۵ تا ۶۰ هزار تومان است.
عفتی در ادامه بر توسعه گل محمدی از استان به ویژه اراضی شیب دار تاکید کرد وگفت: برای حمایت از کشاورزان امسال هشت هزار نهال گل محمدی توزیع شد که حدود ۱۲ هکتار گلستان احداث خواهد شد.
مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان یکی از مشکلات اصلی باغداران را کمبود صنایع تبدیلی و فرآوری دانست و گفت: باغداران محصول گلستان های خود را بیشتر به صورت سنتی گلاب گیری می کنند که نیاز به سرمایه گذاری در این حوزه است.
عفتی اضافه کرد: با توجه به کاهش بارش باران و کاهش سطح زیر کشت محصولات پر آب طلب گسترش گل محمدی و زعفران به عنوان داروهای گیاهی از اهمیت زیادی برخوردار است.
همچنین توسعه گل محمدی به حفظ خاک در اراضی شیب دار و افزایش درآمد پایدار کشاورزان کمک می کند.
پارسال ۲۱ گونه گیاه دارویی در گستره ۶ هزار و ۳۴۰ هکتار اراضی استان کشت شد که حدود ۲ هزار تن انواع گیاهان دارویی ازاین عرصه تولید شد.
میزان گلاب تولیدی به ازای یک کیلوگرم گل، یک و نیم لیتر  است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha