کد خبر 234702
۱۸ دی ۱۴۰۲ - ۰۹:۱۴

۲۰ اردیبهشت به عنوان روز «گل‌محمدی و گلاب» در تقویم ثبت شد

۲۰ اردیبهشت به عنوان روز «گل‌محمدی و گلاب» در تقویم ثبت شد

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان کاشان از ثبت روز ۲۰ اردیبهشت به عنوان روز «گل محمدی و گلاب» در ضمیمه تقویم ملی کشور خبر داد.

به گزارش گروه استان‌های حیات، سعید ضابطی، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان کاشان اظهار کرد: بنا به پیشنهاد وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، در جلسه ۸۹۱ شورای‌ عالی انقلاب فرهنگی که به ریاست سید ابراهیم رئیسی برگزار شد، ثبت «روز گل محمدی و گلاب» در ضمیمه تقویم ملی کشور به تصویب رسید.

وی، افزود: بر این اساس از سال آینده، روز ۲۰ اردیبهشت به عنوان «روز گل محمدی و گلاب» در ضمیمه تقویم ملی ثبت خواهد شد.

ضابطی ادامه داد: به منظور ثبت این رویداد در تقویم کشور، با پیشنهاد رسمی دبیر شورای فرهنگ عمومی شهرستان کاشان در اسفندماه ۱۴۰۱ به شورای فرهنگ عمومی استان اصفهان، ثبت «روز گل محمدی و گلاب» در ضمیمه تقویم کشور در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به تصویب رسید.

دبیر شورای فرهنگ عمومی شهرستان کاشان در پایان، تصریح کرد: سرانجام این پرونده به شورای عالی انقلاب فرهنگی ارجاع و این شورا به آن رأی مثبت داد و در تاریخ ۱۰ دی ماه ۱۴۰۲ به صورت رسمی ابلاغ شد.

کاشان دارای ۲۰ هزار هکتار اراضی کشاورزی، ۹ هزار هکتار باغ و چهار هزار هکتار زمین زراعی است و بیش از ۴۰ هزار خانوار در بخش کشاورزی این شهرستان فعالیت می‌کنند.

شهرستان کاشان دارای رتبه نخست سطح زیر کشت و تولید گل محمدی در استان اصفهان و رتبه چهارم در کشور از نظر سطح زیر کشت این محصول است.

یک هزار و ۶۸۰ واحد گلابگیری سنتی در کاشان وجود دارد، متوسط عملکرد گل‌ محمدی در هر هکتار در کاشان ۴.۲ تن است

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha