کد خبر 167305
۳۰ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۰

سخنگوی وزارت صمت در گفتگو با «حیات» عنوان کرد؛

ارائه لایحه دو فوریتی واردات خودروهای کارکرده به دولت، با هدف اصلاح قانون ساماندهی خودرو/ تصویب لایحه زمان‌بر خواهد بود

ارائه لایحه دو فوریتی واردات خودروهای کارکرده به دولت، با هدف اصلاح قانون ساماندهی خودرو/ تصویب لایحه زمان‌بر خواهد بود

«قالیباف» گفت: پیشنهاد لایحه دو فوریتی واردات خودروهای کارکرده، با هدف  اصلاح موادی از قانون ساماندهی صنعت خودرو، به دولت ارائه شد. قطعا اگر این لایحه دوفوریتی تبدیل به مصوبه مجلس شده و اجرایی شود، شتاب بالایی به کاهش قیمت خودروهای خارجی موجود در بازار خودرو کشور خواهد داد.

«قالیباف»، سخنگوی وزارت صمت در گفتگو با خبرنگار اقتصادی حیات، با عنوان این مطلب که وزارت صمت  پیشنهاد لایحه دو فوریتی واردات خودروهای کارکرده را به دولت ارسال کرد که بر اساس این پیشنهاد، اشخاص حقیقی می‌توانند بدون داشتن کارت بازرگانی نسبت به واردات خودرو اقدام کنند، گفت: همانطورکه با انتشار این خبر در ساعات اولیه شاهد افت چشم‌گیر قیمت در بازار خودرو بودیم، یقینا با عملی شدن این طرح شاهد کاهش بسیار تورم در بازار خودروهای خارجی و کاهش قیمت‌ها خواهیم بود.

به گفته سخنگوی وزارت صمت، پیشنهاد لایحه دو فوریتی واردات خودروهای کارکرده، با هدف  اصلاح موادی از قانون ساماندهی صنعت خودرو، به دولت ارائه شد. تا رسیدن این طرح به دولت و بررسی آن از سوی دولت، انجام اصلاحات لازم در خصوص این طرح، ارسال این طرح دو فوریتی به مجلس  و بررسی و تصویب آن از سوی مجلس شورای اسلامی، قطعا زمان‌بر خواهد بود.

وی در پایان افزود: قطعا اگر این لایحه دوفوریتی تبدیل به مصوبه مجلس شده اجرایی شود، شتاب بالایی به کاهش قیمت خودروهای خارجی موجود در بازار خودرو کشور خواهد داد.

برچسب‌ها