کد خبر 166599
۲۲ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۶:۵۴

خبر خوش دبیر ستاد حمایت از خانواده استان بوشهر به مردم کنگان و دیر

خبر خوش دبیر ستاد حمایت از خانواده استان بوشهر به مردم کنگان و دیر

دبیر ستاد حمایت از خانواده و جوانی‌ جمعیت استان بوشهر گفت: نرخ باروری در شهرستان‌های دیر و کنگان بر اساس سرشماری سال 1400 در سامانه دریافت تسهیلات فرزندآوری اصلاح شد تا والدینی که از این سال در این شهرستان‌ها صاحب فرزند شده‌اند بتوانند از این تسهیلات بهره‌مند شوند.

به گزارش گروه استان‌های حیات، رقیه زنگنه‌نژاد روز سه‌شنبه در نخستین نشست ستاد جوانی جمعیت استان بوشهر اظهار کرد: پیش از این نرخ باروری در شهرستان‌های دیر و کنگان در استان بوشهر بر اساس سرشماری 1395 بیش از 2.5 در سامانه ثبت شده بود که امکان دریافت تسهیلات فرزندآوری در این 2 شهرستان فراهم نبود که با پیگیری‌های انجام شده این نرخ اصلاح و از سوی بانک مرکزی به همه بانک‌ها ابلاغ شد.

وی افزود: شهرستان عسلویه بوشهر تنها شهرستان کشور بود که نرخ باروری آن در سرشماری 1395 کمتر و در سرشماری اخیر بیش از 2.5 بوده است، با این حال با پیگیری انجام شده، این شهرستان نیز از سامانه ثبت نام تسهیلات فرزندآوری خارج نشد.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری بوشهر تخصیص مرکز شماره 2 درمان ناباروری به شهر برازجان را از دیگر گام‌های موثر در فرزندآوری و جوانی جمعیت استان بوشهر عنوان کرد و ادامه داد: مرکز سطح سه درمان ناباروری نیز به زودی در بندر بوشهر فعال شود.

زنگنه‌نژاد در ادامه از مستقر شدن متخصص بیهوشی در بیمارستان دیر خبر داد و یادآور شد: پیش از این نبود این پزشک مانع از انجام عمل زایمان در این بیمارستان شده بود.

وی گفت: در راستای تسهیل ازدواج دانشجویی و قانون حمایت از خانواده در سال گذشته با تفاهم ستاد جوانی جمعیت و حمایت از خانواده استان بوشهر و نیروی دریایی ارتش، 100 واحد خوابگاه متاهلی برای دانشگاه خلیج فارس تامین شد.

دبیر ستاد حمایت از خانواده و جوانی جمعیت استان بوشهر اضافه کرد: در این سال 70 واحد خوابگاه متاهلی نیز به ظرفیت خوابگاهی دانشگاه علوم‌پزشکی بوشهر افزوده شد.

زنگنه نژاد ادامه داد: تدوین بوم راهبری جمعیت استان بوشهر در سه ماهه پایانی سال گذشته از دیگر اقدامات ستاد جوانی جمعیت استان بوشهر بود که موفق شد در رویداد مسیر نجات رتبه نخست کشور را کسب کند.

وی توضیح داد: شناسایی گروه‌های مردمی فعال در زمینه ازدواج و فرزندآوری از مولفه‌های اصلی این بوم راهبری بود و در این راستا 30 گروه و سازمان مردم نهاد فعال در این حوزه‌ها در استان بوشهر شناسایی شد.

برپایی نخستین رویداد جایزه ملی جوانی جمعیت

دبیر ستاد حمایت از خانواده و جوانی جمعیت استان بوشهر یادآور شد: بر اساس ماده 19 قانون جوانی جمعیت و حمایت از خانواده رویداد ملی جوانی جمعیت باید به صورت سالانه برگزار شود، که نخستین دوره آن امسال به شکل کشوری و استانی برگزار می‌شود.

زنگنه‌نژاد افزود: در قالب این جایزه ملی برگزیدگان هفت عرصه شناسایی و در هر حوزه از سه نفر منتخب تقدیر می‌شود.

وی عنوان کرد: رسانه‌ها، سازمان‌های مردم نهاد، شرکت‌های موسسات خصوصی، نخبگان، خانواده و مدیران با مولفه‌های اختصاصی در این رویداد ارزیابی و برگزیدگان به عنوان افراد تاثیرگذار در جوانی جمعیت معرفی و تجلیل می‌شوند.

برچسب‌ها