کد خبر 166205
۱۹ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۶:۴۸

361 هزار و 213 واحد مسکونی توسط بنیاد مسکن در حال ساخت است

361 هزار و 213 واحد مسکونی توسط بنیاد مسکن در حال ساخت است

رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی از ساخت 361 هزار و 213 واحد مسکونی در سراسر کشور توسط این بنیاد خبر داد.

به گزارش گروه اقتصادی حیات؛ اکبر نیکزاد، رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، روز شنبه در نشست خبری به مناسبت فرارسیدن 21 فروردین سالروز افتتاح حساب 100 حضرت امام(ره) و تاسیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی افزود: یکی از برنامه های مهم بنیاد این است که تا سال 1410 حتی یک واحد مسکونی غیرمقاوم در کشور نداشته باشیم که به همین منظور سالانه باید 200 هزار واحد مسکن روستایی در کشور باید مقاوم سازی شود.

وی اضافه کرد: به همین منظور هم اکنون 245 هزار و 763 واحد مسکونی روستایی در نقاط مختلف کشور توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در حال نوسازی است و بنا داریم تا با همین شتاب نوسازی مسکن روستایی را دنبال کنیم.نیکزاد با بیان اینکه نوسازی بافت های فرسوده در سرفصل برنامه های بنیاد قرار دارد.

نیکزاد تصریح کرد: به همین منظور تفاهم نامه‌ای با شهردار تهران امضا که بر اساس آن 11 هزار و 230 واحد در این بافت ها عملیات اجرایی نوسازی آنها توسط بنیاد در حال انجام است.

رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی به اجرای طرح نهضت ملی مسکن اشاره کرد و گفت: 104 هزار و 210 واحد مسکونی در شهرهای مختلف توسط بنیاد در قالب نهضت ملی مسکن در حال ساخت است که سرجمع فعالیت‌های صورت گرفته در بخش مسکن شهری، روستایی و بافت‌های فرسوده که توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در حال انجام می باشد 361 هزار و 213 واحد مسکونی است.

نیکزاد با اشاره به دوره زمانی ساخت و نوسازی مسکن در نقاط شهری و روستایی گفت: مدت زمان ساخت مسکن در نقاط روستایی یک ساله و شهرها دو ساله می باشد.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در ادامه به وجود 68 هزار روستا در سطح کشور، بیان داشت: از این تعداد 40 هزار روستای بالای 20 خانوار است که در تمام این روستاها طرح هادی مصوب شده است.

نیکزاد با بیان اینکه افق اجرای طرح هادی 10 ساله است بیان داشت: سالانه باید طرح هادی را در چهار هزار روستا بازنگری کنیم که سال گذشته این طرح در چهار هزار و 300 روستا مورد بازنگری قرار گرفته است.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با بیان اینکه در استان های شمالی مانند گیلان، مازندران و گلستان به دلیل وجود شالیزار و جنگل امکان توسعه طولی روستا وجود ندارد، خاطرنشان کرد: به همین منظور ساختمان 2 یا سه طبقه بسازیم تا مشکل مسکن جوانان برطرف شود.

نیکزاد با اشاره به اینکه سال گذشته سه هزار میلیارد تومان اعتبارات قیر، چهار هزار و 372 میلیارد تومان اعتبار ملی برای اجرای طرح های روستایی و یک هزار و 843 میلیارد تومان اعتبار استانی و سرجمع 9 هزار و 215 میلیارد تومان اعتبار در اختیار بنیاد مسکن انقلاب اسلامی قرار گرفته است.

نیکزاد با بیان اینکه تلاش ما بر این است که تلاش ما بر این بوده که نرخ ساخت هر متر مربع از هفت تا هشت میلیون تومان بالاتر نرود گفت: امسال وام مسکن روستایی افزایش نخواهد داشت و روستاییان برنامه‌ریزی‌شان بر مبلغ 200 میلیون تومان باشد که پارسال 152 هزار متقاضی به بانک های عامل معرفی که از این تعداد 71 هزار مورد انعقاد قرار داد شده که 48 هزار مورد دیگر تا پایان اردیبهشت به بانک ها معرفی می شوند.

وی با اشاره به اینکه 30 درصد از پروژه های افتتاحی در سال گذشته مربوط به بنیاد مسکن انقلاب اسلامی بوده گفت: در بخش عمران روستایی به اعتبارات استانی، ملی و قیر بسنده نکردیم.

وی افزود: به همین منظور تفاهم نامه های مختلفی با دستگاه هایی از جمله وزارتخانه های نفت، کشور و بنیاد مستضعفان منعقد شده که 40 منطقه با بنیاد مستضعفان با هدف محرومیت زدایی در کشور در حال انجام است.

رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با اشاره به بازسازی در نقاط حادثه دیده سیل و زلزله گفت: در 23 نقطه کشور ستاد بازسازی فعال و 56 هزار و 220 واحد در این نقاط شهری و روستایی در حال بازسازی است.

برچسب‌ها