کد خبر 165626
۱۴ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۸

هواشناسی پیش بینی کرد؛

آسمان اغلب مناطق کشور امروز صاف تا قسمتی ابری است/ دریای خزر و عمان تا چهارشنبه مواج است

آسمان اغلب مناطق کشور امروز صاف تا قسمتی ابری است/ دریای خزر و عمان تا چهارشنبه مواج است

سازمان هواشناسی با پیش بینی آسمان صاف در اغلب مناطق کشور در روز جاری (دوشنبه، 14 فروردین)، پدیده غالب آب و هوایی از امروز تا چهارشنبه را وزش باد شدید در چند استان و مواج بودن دریای خزر و عمان اعلام‌کرد.

به گزارش گروه اقتصادی حیات؛ بر اساس اعلام هشدار دریایی زرد، امروز و فردا (سه شنبه) افزایش سرعت باد در دریای عمان، ارتفاع امواج را بین یک تا 2 متر در سواحل استان‌های هرمزگان و سیستان و بلوچستان افزایش خواهد داد.

روز چهارشنبه نیز افزایش سرعت باد در دریای عمان، ارتفاع امواج را بین یک تا 1.5 متر در سواحل استان سیستان و بلوچستان افزایش خواهد داد.

همچنین امروز و فردا افزایش سرعت باد در دریای خزر، ارتفاع امواج را بین یک تا 1.7 متر در سواحل استان‌های گیلان، مازندران و گلستان افزایش خواهد داد.

هواشناسی در هشدار سطح زرد از احتمال غرق شدن شناگران، احتمال پاره شدن تورهای صیادی و آسیب به قفس‌های صیادی، احتمال خسارت به شناورهای سبک، صیادی، مسافربری، تفریحی، نیمه سنگین و اختلال در ورود و خروج شناورها به بندرگاه‌ها خبر داده است.

احتمال آسیب به تاسیسات دریایی در سواحل و فراسواحل نیز وجود دارد و هواشناسی به اجتناب از عملیات تفریحی توصیه کرده است.

امروز همچنین فعالیت سامانه بارشی در بخش‌هایی از مازندران، گلستان، خراسان شمالی، شمال شرق تهران، نیمه شمالی خراسان رضوی و شمال سمنان به شکل بارش باران، رعدوبرق و وزش باد موقت ادامه دارد.

هواشناسی پیش بینی کرده است که امروز در قم، سمنان، نیمه جنوبی خراسان رضوی، خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان، هرمزگان، کرمان، اصفهان، مرکزی، جنوب تهران و جنوب بوشهر وزش باد شدید و در نواحی مستعد خیزش گردوخاک را داشته باشیم.

برچسب‌ها