کد خبر 164269
۲۹ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۱

رضازاده نماینده مجلس شورای اسلامی در گفتگو با «حیات»؛

اتحاد ایران و عربستان سبب ارتقا سرمایه‌گذاری و صادرات نفتی است

 اتحاد ایران و عربستان سبب ارتقا سرمایه‌گذاری و صادرات نفتی است

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی گفت: اتحاد ایران و عربستان صعودی باعث ایجاد روابط تجاری، اقتصادی در زمینه قیمت گذاری، سرمایه گذاری و صادرات نفت مفید و موثر خواهد بود.

«یعقوب رضازاده»، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار سیاسی حیات گفت: نمایندگان مجلس شورای اسلامی در نطق خود از سیاست امور خارجه دولت سیزدهم برای از سرگیری و توافق بین ایران و عربستان حمایت خود را اعلام کردند.

رضازاده تصریح کرد: ایجاد رابطه و رفع تنش‌زدایی بین کشور‌های مسلمان و ایجاد اتحاد ایران و عربستان از نکات مثبت دولت آیت الله رئیسی است که منافع کشور را ارتقا خواهد داد.

وی افزود: اتحاد ایران و عربستان صعودی باعث ایجاد روابط تجاری، اقتصادی و... می شود که باعث نگرانی آمریکا و اسرائیل خواهد شد.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: کشورهای غربی از ارتباط بین این دو کشور مسلمان و همسایه ابراز نگرانی کردند. اما این ارتباط در ثبات امنیتی، اقتصادی، تجاری منطقه موثر خواهد بود.

نماینده مردم سلماس در مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: ایران و عربستان در کنار هم می‌توانند در پیشبرد‌ و تعاملات اقتصادی رشد قابل توجی داشته باشند، اللخصوص در زمینه قیمت گذاری، سرمایه گذاری و صادرات نفت مفید و موثر عمل کنند.

رضازاده با اشاره به توافق مابین ایران و عربستان گفت: اتحاد جوامع مسلمان، حمایت و همکاری آنها با هم باعث نگرانی کشورهای غربی خواهد شد.   

برچسب‌ها