کد خبر 207452
۱۰ تیر ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۷

مقصودی در گفتگو با «حیات»؛

دنیا فقط آمریکا و اروپا نیست/ ارتباطات ایران و عربستان زمینه ساز نگرانی کشورهای غربی می‌شود

دنیا فقط آمریکا و اروپا نیست/ ارتباطات ایران و عربستان زمینه ساز نگرانی کشورهای غربی می‌شود

عضو کمیسیون داخلی مجلس با اشاره به اینکه دنیا فقط آمریکا و اروپا نیست،گفت: دولت سیزدهم در ایجاد ارتباط با همسایگان خود و برخی از کشورهای اروپایی تا به امروز موفق عمل کرده به نحوی که راه اندازی سفارت عربستان در ایران زمینه ساز بروز نگرانی‌ها از سوی کشورهای غربی شده است.

فاطمه مقصودی عضو کمیسیون داخلی و شوراها مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار سیاسی حیات با اشاره به اینکه ایران و عربستان دو قدرت بزرگ در خاورمیانه هستند، گفت: از سرگیری ارتباطات سیاسی و اقتصادی ایران و عربستان پیامدهای خوبی برای هر دو کشور خواهد داشت همچنین ثبات امنیت و آرامش را در منطقه افزایش خواهد داد. 

نماینده مردم بروجرد در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: دولت سیزدهم در ایجاد ارتباط با همسایگان خود و برخی از کشورهای اروپایی تا به امروز موفق عمل کرده و راه اندازی سفارت عربستان در ایران بعد از تنش های مابین هر دو کشور، پس از هشت سال با رایزنی های چین به پایان رسیده و سبب بروز نگرانی ها از سوی کشورهای غربی شده است.

 وی در ادامه افزود: دنیا فقط آمریکا و اروپا نیست، بلکه ارتباطات قوی و دو جانبه میان کشورها می‌تواند سبب پیشرفت در حوزه سیاسی، اقتصادی، علمی و...شود. 

عضو کمیسیون داخلی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مردم در مسائل اقتصادی و معیشتی در تنگنا هستند، اما تاثیرات مثبت روابط ایران با کشورهای منطقه و جهان را می‌شود در جامعه مشاهده کرد، گفت: در حال حاضر پروازهای غیر نظامی میان دو کشور شکل گرفته است و ارتباطات تجاری، اقتصادی و روابط فرهنگی شکل واقعی به خود گرفته است و تمامی شواهد حاکی از آن است که بار دیگر درهای بازار تجاری ایران و عربستان به روی یکدیگر باز شده که این سبب می شود بی ثباتی و تنش در منطقه رفع گردد.

مقصودی با اشاره به سفرهای انجام شده مابین وزرای ایران و عربستان خاطر نشان کرد: سفر فیصل بن فرحان وزیر امور خارجه عربستان سعودی به ایران، گام مثبتی برای پیشبرد اهداف جهان اسلام است براین اساس باید این دو کشور قدرتمند از کشورهای مانند فلسطین، سودان و افغانستان حمایت لازم را  انجام داده و بر ضرورت ظرفیت های این کشورها اهتمام بورزند.

نماینده مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه سفارت عربستان در ایران، کار خود را آغاز کرده است، افزود: ارتباط ایران و عربستان سبب ایجاد نگرانی برای کشورهای مانند آمریکا و اسرائیل شده است. 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha