کد خبر 163702
۱۶ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۲

کارشناس اقتصادی در گفتگو با «حیات» تصریح کرد؛

کنترل بازر ارز، همزمان با سفر مدیر کل آژانس هسته‌ای به ایران

کنترل بازر ارز، همزمان با سفر مدیر کل آژانس هسته‌ای به ایران

«میرزایی» گفت: در چند روز اخیر، هم‌زمان با سفر «گروسی»، مدیر کل آژانس هسته‌ای به ایران، شاهد کنترل بازار ارز از سوی بانک مرکزی و ثبات بیشتر بازار ارز و دلار در کشور بودیم.

«علی میرزایی»، کارشناس اقتصادی، در گفتگو با خبرنگار اقتصادی حیات؛ در خصوص سفر «گروسی»، رئیس آژانس هسته‌ای به ایران در روزهای گذشته، گفت: برای بررسی چشم‌انداز پیش‌روی این سفر و تاثیر آن بر بازار اقتصادی ایران، در ابتدا باید منتظر آثار سیاسی آن بود، چرا که حوزه سیاسی تمام ابعاد دیگر جامعه از جمله اقتصاد یک کشور را تحت الشعاع قرار خواهد داد.

این کارشناس اقتصاد در ادامه با تاکید بر اینکه، برای ارزیابی درست آثار و تبعات سفر «گروسی» به ایران نیاز است تا اطلاعات دقیق از این سفر را داشته باشیم، تصریح کرد: با وجود مذاکرات ایران در عرصه سیاست خارجی و تلاش تمام عیار دولت سیزدهم بر ایجاد و بهبود تعاملات گسترده سیاسی و اقتصادی با دیگر کشورها، متاسفانه شاهد تحریم جهانی علیه کشورمان هستیم که این تحریم‌ها مستقیما مردم و اقتصاد را نشانه رفته و آثار بسیار منفی بر چرخه اقتصاد کشور گذاشته است.

وی در ادامه بیان کرد: می توان امیدوار بود که به واسطه سفر مدیر کل آژانس هسته‌ای به کشورمان، شاهد کاهش نگرانی بازار سرمایه‌گذاری شده و سبب‌ساز کاهش تورم انتظاری در بازار تجارت و سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی کشور بود. چرا که تورم انتظاری در کشور عامل ایجاد افزایش قیمت کالاها در سطح کشور خواهد بود.

میرزایی در ادامه عنوان کرد: در چند روز اخیر هم زمان با سفر «گروسی» مدیر کل آژانس هسته‌ای به کشور، شاهد کنترل بازار ارز از سوی بانک مرکزی و ثبات بیشتر بازار ارز و دلار در کشور بودیم.

وی در پایان گفت: برای دیدن آثار و نتایج پایانی سفر کدیر کل آژانس هسته‌ای به ایران، باید در گذر زمان شاهد نتایج و آثار این سفر بر اقتصاد کشور بود.

برچسب‌ها