کد خبر 163628
۱۵ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۴

دبیر اتحادیه صادر و تولید کنندگان تجهیزات پزشکی مطرح کرد؛

بسته شدن دست تولید کنندگان، با قیمت‌گذاری‌های دستوری

بسته شدن دست تولید کنندگان، با قیمت‌گذاری‌های دستوری

دبیر اتحادیه صادر و تولید کنندگان تجهیزات پزشکی گفت: یکی از معضلات این حوزه، قیمت گذاری‌های دستوری در بخش تجهیزات پزشکی است که دست تولید کننده بسته می‌شود و طبق عرضه و تقاضا قیمت گذاری انجام نمی‌شود.

به گزارش‌ گروه اجتماعی حیات، باقری نیا دبیر اتحادیه تولید کنندگان تجهیزات پزشکی در نشست خبری خود با اصحاب رسانه که صبح امروز 15 اسفند ماه با موضوع مسائل و چالش‌های اتحادیه و تولیدکنندگان و همچنین مسئولیت اتاق‌های بازرگانی در بر طرف کردن چالش‌های فعالان برگزار شد اظهار کرد: از سال 89 با هدف صادرات و کمک به صادرات تجهیزات پزشکی، این اتحادیه ایجاد شد و تا به امروز اقدامات خوبی انجام شده است.

وی با بیان اینکه مشکلاتی در زمینه تجهیزات پزشکی، نظیر رقابت بخش دولتی با بخش خصوصی داریم افزود: شرکت‌هایی در زمینه تجهیزات پزشکی از بخش دولتی وارد کار شده اند که به بخشی از تولیدات بخش خصوصی وارد می‌شوند.

دبیر اتحادیه تولید کنندگان تجهیزات پزشکی ادامه داد: با این اقدام رقابت نا جوانمردانه‌ای ایجاد می‌شود، در حالی که شرکت‌های دولتی بودجه خوبی دارند.

باقری نیا با بیان اینکه هزینه برای بخش تحقیق و توسعه فشار زیادی به بخش خصوصی وارد می‌کند، اما این کار به خوبی انجام می‌شود گفت: رهبر انقلاب توصیه کرده اند که بخش دولتی نباید وارد کار بخش خصوصی شود.

وی تاکید کرد: باتوجه به امکاناتی که بخش دولتی دارد، انتظار داریم به بخش خصوصی کمک کنند.

دبیر اتحادیه صادر و تولید کنندگان تجهیزات پزشکی گفت: تولید کننده نیاز دارد که مواد اولیه به موقع به دست خود برسد و هنوز نتوانسته ایم در حوزه گمرکی اقدامی انجام دهیم که به موقع بسیاری از کالا‌ها ترخیص شوند، چراکه در برخی مواقع مواد اولیه فاسد می‌شوند.

وی با بیان اینکه یکی از مشکلات دیگر ما تاخیر در صدور مجوز‌ها است افزود: یکی دیگر از معضلات این حوزه، قیمت گذاری‌های دستوری در بخش تجهیزات پزشکی است که دست تولید کننده بسته می‌شود و طبق عرضه و تقاضا قیمت گذاری انجام نمی‌شود.

باقری نیا بیان کرد: در حال حاضر در کشور سبد خوبی از تجهیزات پزشکی تولید داخل داریم. امروز تولید کنندگان با انواع و اقسام پیامک‌های تهدید کننده مواجه هستند.

برچسب‌ها