کد خبر 220898
۱۷ مهر ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۳

بیش از ۵۰ درصد بازار تجهیزات پزشکی کشور وارداتی است

بیش از ۵۰ درصد بازار تجهیزات پزشکی کشور وارداتی است

مدیرکل تجهیزات پزشکی سازمان غذا و دارو گفت: بیش از ۵۰ درصد بازار تجهیزات پزشکی کشور وارداتی است.

به گزارش گروه اجتماعی حیات، جلال غفارزاده مدیرکل تجهیزات پزشکی سازمان غذا و دارو در نشستی خبری گفت: تولیدات تجهیزات پزشکی در کشور به لحاظ سختگیری‌های رگولاتور و رعایت استانداردهای ملی و فراملی بسیار خوب است، به شکلی که قابلیت صادرات دارند. حتی اگر نیاز داخلی به فرآورده وجود داشته باشد اما به عنوان بخش تشویقی این موضوع را در نظر گرفته‌ایم که بتواند صادرات کند و با این کار کیفیت محصولات افزایش می‌یابد.

وی اظهار داشت: تجهیزات پزشکی برای تشخیص و درمان بیماری‌ها استفاده می‌شود و علاوه بر بحث‌های کمی و کیفی به لحاظ تأمین آنها طبیعی است که بحث‌های تأمینی هم مورد نظر قرار گیرد. در این بین بر موضوع قیمت‌گذاری هم الزام داریم که یکی از مؤلفه‌های آن کشف قیمت است.

غفارزاده ادامه داد: بیش از ۵۰ درصد بازار تجهیزات پزشکی کشور، وارداتی است که مبتنی بر ارز است. بنابراین لازم است در فضای شفاف رقابتی بتوانیم بازیگرانی داشته باشیم تا قیمت‌ها مناسب‌تر ارائه شود.

وی به قیمت گذاری تجهیزات پزشکی اشاره کرد و گفت: قیمت‌گذاری‌های جدیدی که برای اقلام وارداتی داشتیم اعم از آنهایی که پایه ارزی ۴۲۰۰ تومانی داشتند و…، افزایش قیمتی نداشتیم‌.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha