کد خبر 161002
۱۹ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۵

تلاش بیت‌کوین برای عبور از سطح 23800 دلار ادامه دارد؟

تلاش بیت‌کوین برای عبور از سطح 23800 دلار ادامه دارد؟

بیت‌کوین، بزرگترین ارز دیجیتال جهان از نظر ارزش بازار، در چند ماه گذشته شاهد افزایش حجم معاملات بوده است. به طوری که روزانه بیش از 30 میلیارد دلار بیت کوین معامله می‌شود.

به گزارش گروه اقتصادی حیات؛ قیمت بیت‌کوین اخیرا در بحبوحه ضعف دلار آمریکا در یک فاز نوسانی قرار گرفته است و اکنون در محدوده 22740 تا 23350 دلار معامله می‌شود.

بیت‌کوین با استناد به سایت CoinMarketCap در قیمت 23200 دلار معامله می‌شود و در 24 ساعت گذشته حدود 0.50 درصد کاهش داشته است. حجم معاملات 24 ساعته این ارز دیجیتال 15 میلیارد دلار و این ارز دیجیتال در CoinMarketCap بالاترین رتبه را دارد. اکنون ارزش بازار این رمز ارز 449 میلیارد دلار است.

قیمت بیت کوین پس از افت اخیر، در حدود سطح حمایت 23000 دلار در نوسان است. اگر قیمت به زیر این سطح سقوط کند، احتمال کاهش بیشتر قیمت به سطح 22400 دلار وجود دارد که توسط یک خط روند صعودی حمایت می‌شود.

با تجزیه و تحلیل تکنیکال نمودار بیت کوین، شاخص‌های RSI و MACD نشان می‌دهند که فشار فروش در حال افزایش است. این موضوع، می‌تواند منجر به کاهش ارزش بیت کوین به سطح 22350 دلار به عنوان پایین‌ترین سطح حمایت نزدیک شود.

همچنین میانگین متحرک نمایی 50 روزه نشان می‌دهد که بیت کوین ممکن است با مقاومتی نزدیک به سطح 23250 دلار مواجه شود، اما این روند همچنان خوش بینانه است. اگر قیمت از سطح 23250 دلار فراتر رفت، احتمال رسیدن آن به 23500 دلار وجود دارد.

قیمت بیت کوین تحت تاثیر اظهارات اخیر جروم پاول، رئیس فدرال رزرو قرار گرفت. در حالی که پاول ابراز اطمینان کرد که تورم را کنترل خواهد کرد، در ادامه اظهار داشت که این موضوع یک روند طولانی و چالش برانگیز خواهد بود. پاول طی سخنرانی در باشگاه اقتصادی واشنگتن دی سی اظهار داشت، هیچ تضمینی وجود ندارد که تورم به راحتی از بین برود.

با این حال، وی اشاره کرد که پیشرفت قابل توجهی در کنترل تورم سال جاری وجود داشته است. این موضوع برای کسانی که با دارایی‌هایی مانند بیت‌کوین سر و کار دارند، خبر مثبتی است.

فدرال رزرو در مقابه با تورم، نرخ‌های بهره را افزایش داده است و کاهش اخیر در سرعت افزایش این نرخ‌ها تاثیر مثبتی بر بازار ارزهای دیجیتال داشته است.

پیش از این، بازار ارزهای دیجیتال تحت تأثیر سیاست‌های پولی تهاجمی فدرال رزرو قرار گرفته بود، که باعث شد معامله‌گران از دارایی‌های پرریسک مانند بیت کوین به سمت دلار بروند. اما با تغییر رویکرد فدرال رزرو، بازار دوباره نشانه‌هایی از حیات را نشان می‌دهد.

در پایان، در حالی که نظرات پاول تأثیر کوتاه مدتی بر قیمت بیت کوین داشت، چشم انداز کلی بازار ارزهای دیجیتال همچنان مثبت است زیرا فدرال رزرو به پیشرفت در کنترل تورم ادامه می‌دهد.

DCG، شرکت مادر Grayscale Investments، قصد دارد به عنوان روشی برای جمع‌آوری سرمایه، سهام خود را در چندین تراست ارزهای دیجیتال می‌فروشد. این اقدام توسط DCG بسیار مهم است، زیرا Grayscale  یکی از بزرگترین و برجسته‌ترین شرکت‌های سرمایه‌گذاری در صنعت ارزهای دیجیتال است.

Grayscale بیشتر به خاطر بیت کوین Trust خود شناخته می‌شود، که به یکی از بزرگترین ابزارهای تجاری برای سرمایه گذاری در بیت کوین تبدیل شده است. این شرکت همچنین طیف وسیعی از تراست‌های ارز دیجیتال، از جمله تراست‌های اتریوم، بیت‌کوین کش و لایت‌کوین را ارائه می‌کند.

در پایان، فروش سهام DCG در تراست های کریپتو Grayscale یک پیشرفت قابل توجه در بازار ارزهای دیجیتال است، اما باید به یاد داشت که این حرکت صرفاً بخشی از تلاش‌های شرکت برای جمع آوری سرمایه و حمایت از رشد آن است.

برچسب‌ها