کد خبر 158111
۲۵ دی ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۴

در پی اجرای طرح مشترک کاشف و رعد فرماندهی انتظامی تهران بزرگ صورت گرفت؛

پاتک پلیس به 1265 سارق و کشف 10 قبضه سلاح گرم

پاتک پلیس به 1265 سارق و کشف 10 قبضه سلاح گرم

فرمانده انتظامی تهران بزرگ گفت:شناسای و دستگیری سارقان منزل، خودرو، جرائم جنائی در دو طرح مشترک کاشف و رعد در تهران برگزار شد.

به گزارش گروه اجتماعی حیات؛ سردار حسین رحیمی در طرح مشترک کاشف و رعد فرماندهی انتظامی تهران بزرگ که صبح امروز 25 دی ماه برگزار شد اظهار کرد: ما امروز 2 طرح را اجرایی و عملیاتی کردیم  و مرحله 62 رعد در مجموع 841 سارق، مالخر، دستگیر شدند. 424 سارق حرفه‌ای و سابقه دار، مالخر و… نیز در طرح کاشف دستگیر کردیم.

وی افزود: 30 باند مجرمان جرائم جنایی در این مرحله از طرح کاشف دستگیر شدند؛ همچنین 10 قبضه سلاح گرم از 86 باند کشف و ضبط شد.

رحیمی بیان کرد: بر اساس اعترافات سارقان و مجرمان دستگیر شده 2058 فقره سرقت در طرح رعد و 2628 فقره سرقت در طرح کاشف کشف شد.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ گفت: 4 قبضه سلاح در طرح رعد کشف شد که در مجموع 2 طرح 14 قبضه سلام کشف و ضبط شد. در طرح رعد 52 پاتوق سارقان، 4 پاتوق مالخران، 10 پاتوق اراذل و اوباش منهدم شد و از بین رفت.

وی ادامه داد: باند 4 نفر آدم ربا را نیز دستگیر کردیم که از مقابل بیمارستان فردی را ربوده و از خانواده فرد درخواست 4 میلیارد پول داشتند و هر 4 نفر را دستگیر کردیم.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ ادامه داد: شناسایی و دستگیری باند 4 نفره سارق به عنف را داشتیم که یک قبضه سلاح و تعداد زیادی قمه همراه داشتند که یکی از قمه‌ها آغشته به خون بود و هر 4 نفر را دستگیر کردیم.

رحیمی در ادامه با اشاره به اینکه شناسایی و دستگیری 30 سارق منزل را داشتیم که در 7 باند حرفه‌ای فعالیت می‌کردند، گفت:  سارقان تا این لحظه به 30 فقره سرقت منزل اعتراف کرده‌اند.شناسایی و دستگیری باند سارقان خودروهای شاستی بلند غرب تهران را داشتیم که دستگیر شدند. همچنین اعضای 5 باند فعال در شرکت‌های هرمی را نیز شناسایی و دستگیر کردیم که در دفاتر مختلف فعالیت داشتند.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ ادامه داد: یکی از اقدامات ما دستگیری محکومان متواری است که 25 نفر از محکومان متواری را دستگیر کردیم.

رحیمی ادامه داد: در این مرحله از طرح همکاران پلیس امنیت اقتصادی 336 هزار و 400 لیتر فراورده نفتی قاچاق را کشف کردند و 149 قاچاقچی کالا دستگیر شد.

وی گفت: 123 میلیارد تومان ارزش اموال کشف شده در این مرحله از طرح است که توسط همکاران امنیت اقتصادی کشف شده است.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ بیان کرد: 10 مرحله طرح مقابله با دلالان داشتیم که 198 نفر دستگیر شدند و بالغ بر 2581 هزار انواع ارز به ارزش بیش از 28 میلیارد تومان را کشف کردیم.

برچسب‌ها