کد خبر 153884
۱۳ آذر ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۶

رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر مطرح کرد؛

انتقال آب به 100 روستا تا پایان سال

انتقال آب به 100 روستا تا پایان سال

سلیمی گفت: پویش نذر آب برای پنجمین سال متوالی د رحال اجراست تا به حال به بیش از 85 روستا آب رسانی شده که تا پایان سال به 100 روستا خواهد رسید.

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی حیات، وحید سلیمی رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر در نشست خبری خود که ظهر امروز 14 آذرماه برگزار شد اظهار کرد: هر ساله سازمان ملل 5 دسامبر را روز جهانی داوطلب اعلام می‌کند و امسال نیز در این روز از داوطلبان خود قدردانی خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه یکی از فعالیت‌های ما در سازمان بحث شبکه سازی خیرین است افزود: در 12 استان مجمع خیرین کشور با همکاری هلال احمر تشکیل شده و توفیقات خوبی در این جلسات داشته‌ایم.
رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر گفت: موضوع وقفه، هبه و صلح را در استان‌ها طی یک سال اخیر داشته‌ایم. طرح تحول و توسعه توانمندی‌های محلات کم برخوردار نیز در بیش از 2 محله کم برخوردار داشته‌ایم که با محوریت وزارت کشور طرح هم‌افزایی خدمات را انجام دادیم.

سلیمی با اشاره به پویش هلال رحمت بیان کرد: در پایان سال گذشته پویش هلال رحمت به منظور تامین اقلام غذایی راه اندازه شد و 104 هزار بسته غذایی را توزیع کردیم.

وی افزود: پویش نذر آب ما نیز برای پنجمین سال متوالی اجرایی شد و در بیش از 85 روستا آب رسانی انجام داده‌ایم که تا پایان سال به 100 روستا خواهد رسید.

سلیمی درباره پویش مرهم زائر گفت: همچنین پویش مرهم زائر را نیز امسال با کمک رئیس جمعیت هلال احمر داشتیم که با هدف تامین دارو برای زائران اربعین حسینی اجرایی شد و درمانگاه سیار و تونل سرد نیز در مرز مهران ایجاد شد.

رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر گفت: همچنین در 173 محله بسته‌های معیشتی و در 70 محله بسته‌های معیشتی را توزیع کرده‌ایم.

سلیمی بیان کرد: یکی از فعالیت‌های مهم ما موضوع ارائه تسهیلات درمانی به بیماران نیازمند و کم برخوردار است که بالغ بر 247 میلیارد تومان ارائه شده است و امیدواریم تا پایان سال مشکلات افراد در حوزه دارو و درمان را مرتفع کنیم.

وی افزود: ما در سال جاری 921 هزار عضو داوطلب شناسنامه دار داریم، اما برخی افراد هم در زمان وقوع بحران به ما کمک می‌کنند.

رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر گفت: اپلیکیشن هلال من را به زودی راه اندازی خواهیم کرد تا اعضا داوطلب بتوانند از تسهیلات در نظر گرفته شده نیز استفاده کنند، در حال حاضر زیر ساخت فراهم شده و به زودی از آن رونمایی خواهیم کرد.

سلیمی بیان کرد: ما در سنوات گذشته طرح نذر آب را در 4 استان انجام میدادیم، اما امسال این طرح در سطح ملی و در کل استان‌ها اجرایی شد که در مجموع به 100 روستا تا پایان سال ابرسانی انجام می‌شود.

انتهای پیام/

برچسب‌ها